AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
557

Brott lönar sig inte...

Kowalski
Tjena

Jaha...vad hände när man kom ut till parkeringen häromdan. Jo en marodör som med sin bil rivit upp hela högersidan på min bil när denna försökt "parkera" bredvid :-(. Givetvis körde kärringen därifrån på studs...

Men som tur är såg en förbipassernade fotgängare händelsen och tog bilnumret på "ligisten" och hörde av sig till mig. Skönt att det finns hederliga människor!!

Kärringen som repade upp bilen lär hamna i brottsregistret för smitning samt hon får stå för kostnaden. Reparationerna omfattar ny bakdörr och framdörr samt omlackering av bakskärmen, kommer att ta 1-2 veckor hos Theanders (auk. BMW verkstad) i Lund.
Tack vare att vittnet såg händelsen kostar inte detta mig ett dugg, men väl kärringen en massa :-)

Så vad jag vill ha sagt är att: Om man kör in i någons bil så smit inte!! Lägg en lapp eller ring ägaren, det har man allt att vinna på!!

Vad kärringen körde för bil? En Ford Sierra kombi -92...usch. En BMW ägare hade förhoppningsvis varit ärligare :-)
Underbart med vettiga gångtraffikanter!

Känns som kärringen får vad hon förtjänar. Se till att stämma henne för psykiskt lidande också så kanske hon får skaka galler också! ;)
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Jäkla typer!

Fast oddsen att få bilen förstörd av en cyklist är nog 1000ggr högre än en parkerande tant i en Ford! Eller vad säger du Kowalski, hur många cyklister tror att de har företräde överallt!!! Lagen som ger FOTGÄNGARE företräde vid övergångsställen har verkligen förstört allt vad körglädje heter.

För er andra som inte bor i Lund är det nämligen som så att de förbaskade cyklisterna tror sig vara odödliga i denna lilla stad. Speciellt när de korsar vägen då de tror att lagen ovan även gäller dem. Vet ej hur många gånger jag har slängt mig på tutan och inte på bromsen. Speciellt när man ska köra ut ut rondeller så kommer det en självmordspilot på cykel. Några fler som känner igen sig kanske?

Mvh
Carsten
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Kowalski: När du fått tillbaka bilen så tar du reda på var kärringen bor. Sedan åker du dit på natten och utövar lite fysisk våld på hennes bil. Då får hon lära sig hur det känns när hon själv får lida och betala för andras skull. Då borde hon inte smita fler gånger.
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Föresten. En kompis var med om en liknande händelse för ett tag sedan - Fast han satt i bilen sin när det hände!!!

Han stod och väntade på ett ställe med sin nya bil (hade haft den i max 2 månader: en passat-99). Plötsligt så backar en annan bil in i hans. Han som backar in i den bara tittar lite och åker därifrån. Fattade inte han att han hade nummerplåt. Klart som fan att min kompis tog nummret och ringde upp.
Vad fick han för svar då? Jo: Jag trodde inte det blev nå. Hela grillen var ju bara intryckt...

Jaja. Denna clown till smitare fick punga ut med ett par tusenlappar i alla fall.
Kowalski
Tack för inläggen och stödet!

Carsten: Jo jag vet hur det är med dessa cyklister...någon sa att Lund var "cyklisternas Belfast". Själv har jag varit på väg att köra över åtskilliga cyklister som inte kan skilja på rött och grönt och tror sig vara osårbara, framförallt nu när det är mörkt ute. Och det värsta är ju att det är vi "skyddade" trafikanter som råkar illa ut om olyckan skulle vara framme...

Guneriusson: Jag har adress och namn på kärringen. Vet dock ej om det lönar sig med en diskret commando-raid, är själv emot sådana våldsakter. Gäller att ha rent mjöl i påsen. Framförallt då en Sierra kostar mindre än vad en bakdörr kostar till min 318... ;-)

Utgiftsposten består i en flaska Moet-Chandon till vittnet. Det tycker jag han är värd :-)
Skit i hennes bil, hon bryr sig säkert inte i alla fall, vill du vara riktigt jävlig klipper du ned hennes blomrabatt (alternativt blomlåda) till rötterna.........först då förstår hon hur det känns!

Lycka till med reparationerna!
ch
212
chris
330 coupé -02
Flickvännen åkte på en parkeringsplats då hon blev påbackad.
Mannen i övre medelåldern hävdade att det var hennes fel då hon endast är 25 år och har ingen erfarenhet i trafiken. Han vägrade att lämna ut personnummer eller föräkringsbolag, det var ju hennes fel plus att hans dragkrok hade klarar smällen galant till skillnad från vänster framskärm på min M3:a (haft den i 2 mån).
Flickvännen ringde mig och frågade vad hon skulle ta sig till.Från Belgien svarade jag att hon skulle kontakta polisen :vi har inte tid blev svaret!!!!.

Nåja det hela ordnade upp sig genom att vittnen skrev under och vi lämnade hans reg.nummer till vårat försäkringsbolag. Hade mannen ifråga inte åkt BMW så hade jag troligtvis åkt dit en natt och slagit sönder bilen totalt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Cyklister är mjuka, bilar är dyra? Tyvärr är nog en hel del trafikanter, både till fots-, cykel- och i bil inte alltid så aktsamma på de regler som gäller. Åkte idag på lunchen i sthlms västra förorter. Står i svängfilen vid en korsning och det är påväg att bli rött. Vad passerar på insidan precis när det slagit om till rött, jo först en cyklist som såg ut som en flyende taliban, rakt över bergslagsvägen. Efter den en budbil som stannar halvvägs ut i korsningen för en snabb check sen hoppar igenom korsningen.(Människan kunde inte köra bil) Ett under att inte fler skador inträffar. Själv blir man helt paff, kan man vinna körkort på bingolotto??
K: Polisanmäl det hela som smitning. Det är olagligt det hon gjorde. Hoppas det hela löper smidigt med reparationen. Kolla med ditt försbolag. Tror att du kan få ut en hyrbil på hennes bekostnad om Ni behöver bilen pga jobb eller liknande.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Kowalski
Asken: Polisen är givetvis redan inkopplad. Försäkringsbolaget (LF) täcker 75% av kostnaden för hyrbil. Tror du att man kan få hennes försäkring att täcka 100% av detta?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Skulle jag vara du skulle jag inte vilja belasta mitt eget försäkringsbolag. Stäm henne på den fulla kostnaden. Fegheter som smitning skall beivras å det starkaste. Du kan ju höra efter med LFs jurister de brukar ha bra koll på sånt. Alternativet är ju att antyda om släktskap med Bin laden och mumla något om enräd mot hennes hus och lågtflygande hoppa in genom fönstret med säg en... Hyundai Atos?

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
///M ax
Klart som fan kärringen ska betala.. Du har ju till och med ett vittne som kan peka ut henne... Gör en polisanmälan av saken!! DU SKA INTE BELASTA DIN BONUS!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.