|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag nyblästrade och renoverade bromsok... Fälgarna är 18" femeker med mycket insyn och högglanspolerad kant. Bilen är Mauritziusblå metallic. Ska jag lackera oken silverfärgade eller Mauritziusblåa? Vad tycker ni? Mvh. B | |
Dragan525 |
Varför inte blanksvarta?? :) MVH Dragan BMW 4 LIFE Vill ha en sån där emmfämma! |
|
Neeej de blir ju skitsnygga nu ju med nya skivor och allt :) Mvh. B |
|
|
Silver, med BMW text i Mauritziusblått. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| En kompis har en E36 mauritiuzblå metallic. Han har lackat sina ok röda. Riktigt snyggt. Kan se om han har några bilder på det... | |
|
aaja RÖDA bliir fint beemwee |
|
|
*icho* Vore kul att se... Centrum på de nya skivorna ska iaf bli silver. Hade faktiskt tänkt lacka dem Mauritziusblå men det är ju alltid kul att se förslag... F-n vilken ångest man får när det är så här fint ute och bilen står på pallbockar :/ Mvh. B |
|
| jag funderar på att lacka oken blank svart men ja vet inte riktigt =) har gått om tid på mig att fixa bilen nu på sommaren medans ja väntar på att min spärrtid ska gå ut =) behöver man lacka oken med värmebeständig färg ? | |
|
bmw_henke:Jo du behöver nån slags värmebeständig färg. Har läst att många använder det här Länk //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
jag lackade mina med en icke värme tålig färg och det har funkat hur bra som hellst så ja fattar inte varför folk tjatar om att man måste ha det!!! min bil Länk |
|
|
Så här gjorde jag: Länk Länk Länk Använde mattsvart värmetålig färg. |
|
|
Det blev Mauritzusblåa ok med mycket klarlack :) -Har självklart använt riktiga 2K färg och klarlack så det ska nog bli bra... Ser riktigt bra ut nu iaf... Mvh. B |
|
| Vad använde du för klarlack samt färg till dina ok? | |
|
Använde den lacken som är till bilen, Bmw 287 eller vad den heter nu igen. Riktig billklarlack 2 komponent också. Menar du ännu mer detaljerat så tror jag att det var Sikkens ... Mvh. B |
|
| Ok tack, ska måla mina ok i helgen och har fälgar som man ser mycket av oken och så. Då gäller det att prydligt och fint innanför hjulen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.