AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
597

värde 520 touring 98

la
13
lanner
325 touring 06
318 cab E30 93
520 touring 98 18000 mil motor renov av bmw vid 15000 mil för ca 48 000 kr nya lager,kolvar,topp mm.
Mkt fin in o utv inga dörrislag eller repor lackbehandlad
all utr utom skinn.
Vad är rätt pris på en sådan vagn?
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Oehört konstig med en sådan omfattande reperation vid 15.000 mil.
Skulle tippa på 99.000:- för den begärt pris.
Innan man vet ORSAKEN till motorrenoveringen så e de svårt att uttala sig om den är lustig eller ej...Tro det eller ej men även en kamkedja KAN gå av o då blir det ju en hel del som behöver bytas,typ det som "lanner" skriver...Förvisso hade det varit billigare att köpa en annan motor på skroten men personen i fråga kanske hade gott om cash:-) eller nån slags "motorförsäkring"...
Vad beträffar priset på bilen tippar jag som du ca 100 kanske uppemot 110 av rätt köpare...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Tror som LME.

Bilen måste vara något i hästväg om den verkligen har all utrustning utom SCHiin. Den har då bland annat:

Navigator
Multiratt
Stolsvärme
GSMtelefon
Klimator
PDC
Rattvärme
Dragkrok
CDväxlare med DSP
Kylskåp
Däcktryckskontroll
Regnsensor
DSC
Motorvärme
Fjärrstyrd kupévärme
Taklucka
Dubbla glas(undrar om det går att få på 520?)

Ändrar min värdering...går nog att få 120KSEK om den verkligen är så att den har "all utr utom skinn" som beskrivs.

/Simon
Märkligt att en nybilskund skulle kryssa för navigator och kylskåp men skippa SCHiin när denne ändå är igång :)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
la
13
lanner
325 touring 06
318 cab E30 93
Hej
Tack för alla kloka ord, Riktigt all utr var det ju inte ej fjärr m-värme o kylskåp o inte dubbla glas.
Motorskadan berodde på kamkjedjan och Bmw stod för arbetet samt 70% rabatt på toppen.
Mvh
Peter
Begreppet "fullutrustad" är livsfarligt att använda på BMW:ar, vars utrustningslista är lika lång som USA:s lista över terrorister de vill döda.

När jag köpte min 318-00 tog jag mig friheten att för skoj skull kryssa i alla alternativ som fanns på den utrustningslista BMW tillhandahöll på sin hemsida. Grundpriset på en 318 år 2000 var 218 000:- Med all utrustning sprang priset iväg långt över 500 000:-!

Jag köpte utrustning för drygt 60 000:- till bilen när den beställdes och den var alltså långt ifrån fullutrustad. BMW är dyra att extrautrusta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.