|
|
|
|---|---|
| Skulle önska att Forumet fick en uppryckning och blev lite mer sakligt. Ex ,man är med i en tråd och när man kollar mailen dagen efter så är det 8 inlägg gjorda. Toppen tänker man, äntligen ett svar på min undran, man går in på Forumet och kollar tråden och vad får man läsa? Jo, en chat mellan 2 eller 3 personer och inlägg i stil med " hehe :) " och sedan tomt. Om ni ska chatta eller ha en personlig dialog så använd mail, detta funkar kanon. Är väldigt less på att läsa såna inlägg som jag gav ex på ovan. Ett alternativ vore att starta nån chat funktion för de som tycker detta är skoj. När det finns vissa användare som utan att ha nån vidare saklig expertis eller kunnighet ligger på 10 inlägg per dag i snitt då ligger det nära till hands att tro att de använder Forumet som en chat sida. Inget ont eller fel med detta men för de som använder Forumet som hjälp när de söker fel på sin bil etc så är denna läsningen rätt överflödig. | |
|
ppeelle: Kan i många fall hålla med dig, men det finns en lösning på det hela rapportera inlägget om det är icke rörande bmw saker. /s |
|
|
eller klicka inte i att du vill ha mail svar... --- Min E30: Länk /Chrille |
|
| Vet att det går att göra dessa saker men eftersom jag är intresserad av att veta om det har framkommit nåt nytt så vill jag ju veta om nån svarat. Tycker inte att det är jag som ska anpassa mig utan att man antingen skulle skilja mellan chat/Forum eller nån anna lösning. | |
| Jag brukar börja dagen med att söka inlägg där jag deltagit, då ser jag vilka som det gjorts inlägg i... | |
| Tycker nästan att det räcker om man skulle få en bekräftelse / dag.. vissa dagar kan man ju nästan bli mailbombad om det är ett hett ämne.. | |
|
Det kan kanske bero lite på skillnaden av ålder och interesse. Du är 38, jag är 21. Vi kommuniserar lite olikt. Du vil bara veta av fakta, medan jag skriver på forumet fordi jag tycker det är bettre än chat då det är mycket högre nivå och kvalite her. Jag tycker om när någon har skrivit i min tråd oavsätt om dom har svar direkt til min fråga eller om dom har något annat att seje. Självklart vill jag ha svar till frågan. Jag forstår delvis vad du menar, men jag tycker inte det kostar något om det står " hehe :) " i ett av inläggen, bara fordi det är lite oformelt. Värre är det när folk ska kriga om vem som har fel, och går till personangrepp. |
|
|
Jag tycker förresten att dom skulle gjort som e46fanatics-forumet.. Der får man mail 1 gång även om det är 30 innlägg. Man mottar inte fler mail om man inte går inn och leser tråden. Det hadde varit bra om man kunne reservert sig från vissa trådar. Som til exempel "E30 318iS Erfarenheter!". Den tråden dör aldrig, och jag hatar att få 20 mail daglig då den inte interesserar mig. |
|
|
Morten: Kryssa då ur "bocken" om mail samt lägg ett ord i din signatur tex "Morten M" som du kan söka på och därigenom kolla av svar som du fått på dina inlägg. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Ja, det blir lite lunarstorm här, men vi är väl alla entusiaster eller?:-) Jag vill oxå utbringa ett fyrfaldigt leve för Morten M, som nästan skriver flytande svenska snart!! Grattis Morten M! Du kan vinna en ratt-muff! :-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.