|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar det näma sig besiktning och jag har ett mindre problem. Vid montering av ratten för något år sedan lyckades jag samt assistansen jag hade inte få till tutan. (Vet inte om det var navet som var dumt konstruerat eller vi som monterade) ;) Nåja, frågan är nu om jag kan lösa detta på ett enkelt sätt dvs montera in en tryckknapp till tutan istället eller måste tutan sitta på ratten? Förra besiktningen glömde jag bort det och fick en tvåa. Vid ombesiktning drog jag in en knapp som låg löst vid golvet. Tutade sedan två gånger när jag körde in och stannade bilen. Höll tummarna på att besiktningsmannen inte skulle testa själv och det fungerade :) k r y p t o n i t e n . s e Länk | |
| Det finns franska bilar med tutan på blinkersspaken, men de har kanske dispens? ;) | |
|
På min gamla T23:a (duett från 1964) har jag tutan i en knapp på instrumentpanelen, så det är åtminstonde vissa bilar som får ha tutan på annat ställe. Frågan är bara om det finns några ordentliga regler på var den får sitta? k r y p t o n i t e n . s e Länk |
|
|
Jag har haft en tryckknapp till tutan under instrumentpanelen, och det var OK. Besiktningsmannen sa att det enda kravet var att det ska sluta tuta när man släpper knappen. Fast det var för några år sedan. Och, ja min Pugge har knappen på blinkersspaken. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det finns även TYSKA bilar med tutan på blinkesspaken. <------ |
|
| Men om den inte sitter i ratten måste den vara märkt så man förstår vart den viktiga knappen sitter... | |
|
Det låter bra. Då får det nog bli montering av knapp med text. Fjädrande tryckknapp har jag redan liggandes någonstans. k r y p t o n i t e n . s e Länk |
|
| du får ha tutan på annan knapp bara du kan tuta!! | |
|
Reglaget för signalanordningen får placeras var som helst så länge man lätt kan nå den från förarplatsen. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.