|
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Tja, jag la ut en annons på min BMW, och döm om min förvåning när man får SPAM sms från autobytel.. Får de göra så ? eller är det efter 1-april de inte får det ? Ps. Såg MB SLR i helgen :) i Uppsala |
D-diddy |
jag fick det med efter en annons på Blocket.se Luspudlar, det gör ju att man absolut inte vill annonsera där.. David. "The unattainable is invariably attractive" |
D-diddy |
Jag mailade deras kundservice och fick svar idag. Dom erbjöd sig att bjuda på en annons som kompensation för deras lagbrott. hmm. korrespondensen såg ut som nedan... Hej David Tråkigt att du inte gillade vårt erbjudande! Om du skickar ditt mobil nummer så kommer du inte får något mer sms från oss! Om du vill annonsera så bjuder vi gärna dig på en annons! MVh Autobytel.se -----Ursprungligt meddelande----- Från: webmaster@autobytel.se [mailto:webmaster@autobytel.se] Skickat: den 5 april 2004 10:32 Till: Jens Tjärnlund Ämne: Fw: SPAM ----- Original Message ----- From: David To: webmaster@autobytel.se Sent: Monday, April 05, 2004 10:02 AM Subject: SPAM Sen den första april i år är det förbjudet att skicka spam, (oönskad reklam) via mail och sms. ÄNDÅ FÅR JAG SPAM FRÅN ER! OSERIÖST. får jag det fler gånger av er när jag annonserar på Blocket tänker jag abuse-anmäla er. David. "The unattainable is invariably attractive" |
| Härligt, de fattar inte att det är ett lagbrott, utan vill bara plocka bort dig från SPAM-listan.... Anmäl! finns inget värre än denna masspostning av mail och sms. | |
| jag fick likadan när jag hade lagt ut min bil på annons jag fick samtal från Gulatidningen också fast jag hade ingen aning om att det va olagligt så jag tackade bara för erbjudandet :(( | |
|
Även jag fick sms ifrån Auyobytel kl 11 idag... Man kanske skulle hota att anmäla dem så att man får en gratis annons :) Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
fick ett igår också. "Hej! Skall du sälja din bil? Annonsera på Autobytel.se och 8 av Sveriges största siter för endast 99Kr i 90 dagar. Sälj bilenredan i dag på www.autobytel.se" |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Ja, de är roliga.. jag ringa och pratade med dem idag. Då jag fick ett igen. Då sa de "Vi skickar bara en gång" sedan är det rätt roligt, för jag har annons på bilen även hos dem.. /jörgen- Utan BMW imorgon :( |
| Jag får precis lika mycket nu som innan lagen började gälla | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.