AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
450

Hoppas det straffar sig...

go
10
goldizzy
328i M -96
Jaha, då var m3-speglarna borta... Jag fick ha dem ca tre månader, ganska lång tid, va? Jag hoppas verkligen att tjuvarna en dag själva få känna hur det känns att bli av med nåt man själv slitit och jobbat hårt för!!
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Det märkliga är att ligisterna som åker runt med dina stulna M3-speglar också känner att de jobbat för sina prylar... En dyr bil är alltid en skenbar statussymbol
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Åter igen beklagligt att man kan konstruera och ta så hutlöst mycket betalt för ett par backspeglar som är så lätta att stjäla.

"De ska gå av ifall man kör på en fotgängare!". Jo förvisso men 10cm längre in så får stackaren en stor hård kofångare på sig och inte går denna av. Personligen tycker jag att de kunde tillverkat dem i ett enda stort stycke istället.

Det enda alternativet är att köpa ett par nya från en firma i England som tillverkar likadana fast då med en tjock metall-vajer inuti så att de ej går att stjäla. Tyvärr så är de lika dyra om inte dyrare.

Mvh
Carsten
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Tur att man bor i Söderhamn. Här får man oftast ha bilarna ifred (OFTAST). I och för sig har jag ingen bil som någon vill ta, men jag vet många som har det. Egentligen borde vi starta en liga som går ute på natten och skjuter alla som inte kan skilja på sitt och ditt. Kanske lite överdrivet att skjuta dem, men inget annat verkar ju funka. Dessa jävla drägg!!!
go
10
goldizzy
328i M -96
Carsten, alternativet från England! Finns de att få tag på i Sverige eller vet du nån som importerar dessa? Det låter ju suveränt... helst skulle jag vilja ha ett larm som ger en elektrisk stöt så fort man rör i speglarna men jag har inte hittat nåt sånt ännu!*muahahah*
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Tror inte att jag har sett någon som säljer dessa i Sverige tyvärr. Däremot kan jag rota i arkivet och se om jag kan hitta annonsen (jpg-format) där det fanns både tel-nr och fax-nr. Jag mailar de till dig om jag kan hitta dem.

Mvh
Carsten
Kan bara hålla med, det är förjävligt, själv fick jag behålla mitt första par i 4 dar(!), det andra i 7 månader.+ att de tog min reiger-takvinge... Men nu har jag fixat garageplats, så när jag får speglarna hoppas man att de inte blir snodda dagtid, fast då ligger väl svinen och sover efter en natts "jobb"...... att det ska va så svårt att skilja på "mitt och ditt"....... well well........

Philip
bmwluver
Läste i ett annat liknande inlägg, om stulna backspeglar, om ngn som monterat dit rakblad. Skröna eller? *s* Effektivt, men troligen skulle man nog bli åtalad för dylikt arrangemang...
go
10
goldizzy
328i M -96
En idé vore ju att skruva fast speglarna inifrån så att de inte lossnar. Men det är ju en liten risk med det också, för tanken är väl att de lätt ska lossna om nåt händer. Men då skulle väl tjuvarna antagligen bryta sönder de helt eller bli så förbannade så de gör nåt annat sabotage istället...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.