|
|
|
|---|---|
|
Hallojs, Ska i veckan beställa 18" M3 replica och har 2 alternativ 1. Gummihuset Specialen M3 Line (ca: 13000 inklusive däck + frakt + mont/balans) 2. Molway M3 2000 (ca: 12000 inklusive däck, mont. OCH frakt) Fälgarna ser snarlika ut i a f på bild, men är det samma tillverkare på dessa?? Någon som köpt fälgar från båda och kan jämföra kvalitet? (Nåja, kvalitet relaterat till vad man betalar för i a f :)) Jag är beredd att lägga de extra 1500 kronorna på Gummihusets fälgar om de är bättre, men jag har ingen erfarenhet från någon av dem. Tack! / Peter | |
|
Köpte från molway för 2 år sedan till min 328 jag hade då. Enligt mej helt okej kvalitet. /Andreas |
|
|
Samma skit samma färg ! .... nej men seriöst .. jag hade rignt och kollat deras återförsäljare!" INFERNO |
|
|
bmw-Inferno: Jo jag är mycket medveten om att man får vad man betalar för, håller de ett par år är jag nöjd ;) Ska ringa till Molway idag och kolla, mycket möjligt att det är samma fälg precis som du säger. / Peter |
|
|
Kollade precis med Molway, de använder olika tillverkare - oftast importeras de från Italien. Nu fick jag mer huvudvärk, verkar finnas ett antal olika tillverkare och alla verkar ha olika nyanser... vissa är mörkare (shadow chrome) andra väldigt ljusa. Även själva "ekrarna" har lite olika design och fäste mot fälgkanten. Senast nu ikväll kom det ytterligare upp en annons här på autopower där det erbjuds replika + däck för 11500! (Tillverkare i Tyskland förövrigt) Jaja, slutar väl med att det blir orginal. Då vet man vad man får ia f. / Peter |
|
|
Jag köpte mina m5 fälgar där med däck på gummihuset och fälgarna kommer från italien, verkar vara bra kvalite tycker jag och så ser dom ut som äkta M5 fälg! Bra oxh snabbt! Efter 3 dagar hade jag dem hemma. Vad var det för däck du fick med på gummihuset och Molway? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag räknade med Kumho 711 på båda ställerna för de priser jag angav ovan. Frågan är om det är samma fälg, skulle vilja se hur Molways fälg (m3) ser ut monterad o klar. Ja gummihuset verkar ha väldigt korta leveranstider! Vilket är ett plus med tanke på att jag säkert kommer förvirra mig in i fälgdjungen ett antal veckor till ;) / Peter |
|
|
Inte för att sätta giller i huvet på dig, men såhär kan de gå om man bekantar sig närmre med ett potthål och fälgen är av en mjukare replika typ. Länk Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Wendtan, haha ja vem vet, kanske är klarlackad aluminiumfolie de tillverkar replikafälgarna av. Återvunna tonfiskburkar eller nått ;) Om inte annat kanske man ska satsa på begagnade 18" replika och köra en sommar - bära eller brista. Men visst, schyssta begagnade orginal är givetvis ett bättre alternativ. / Peter |
|
|
I mitt fall var valet enkelt. Replikor kostade 8800 kr av 135M. (Molway) Och orginal kostade 13500 kr med rabbat på BMW 16600 utan). (Kika i min dagbok) Ja tyckte inte de var tillräckligt billigt för att "chansa" med kvaliten på replikorna. De trista med replikorna är att de inte går att få i orginaldimension dvs 8 tum fram och 8,5 bak. Samt frågetecknet kring mjukhet samt kvaliten på ytbehandlingen. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.