|
|
|
|---|---|
|
Lat som man är ibland tar man bilen och glider in i en automattvätt. Köper program för borstfritt å kör in i line:en. Väl inne inser man att det kommer ett par stora roterande borstar emot en. Panik! Vad h*vete! (Överväger för en snabb sekund att hoppa ut och försöka hitta en nödstopp, men kom fram till att det var fullregnstorm i tvätten.). Vad skulle ni göra i en sån sits? Väljer ju borstfritt av en anledning. Skall kontakta de ansvariga (de var inte där då), men vet inte vad jag egentligen skall säga åt dom mer än fy! Ngra förslag? | |
D-diddy |
klart du ska kontakta ansvariga och om bilen vart repig (och inte var det innan) kräv en polering/repsanering. David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Klart att du ska säga till att det är fel på tvätten! Men inte kan väl bilen ha blivigt repig av en automattvätt? /A |
|
|
Du ska nog ha tur om du får hjälp eller får igenom dina klagomål. En polare blev av med avgassystemet på sin bil pga. att underredstvätten i automaten hakade fast i en ljuddämpare. sen när det var dags att backa ut sa det bara pang och avgassystemet låg i 3bitar. Men dom på statoil sa bara att hans bil var lägre än en vanlig standard bil, (fanns ingen skylt om min. markfrigång) sen gick det inte o göra mer. Han klagade på andra håll också, men till ingen nytta. Men det är bara att hoppas att du lyckas! |
|
| När jag hade golfen så vart det atomattvätt för den var jag inge rädd om =) Men det är slut på det efter den där jävla saken hängde sig och stog och gnussade på samma ställe. Till sist gav den upp och jag fick åka ut med vitbil i stället för blå. den var full i shampo. sur som ett bi vart jag men fick pengarna tillbaka plus att jag fick köra in i gör det självhallen och dom bjöd på allt för att jag skulle kunna tvätta bilen =) | |
|
Japp, bilen kan få repor av bil tvättars borstar! Har aldrig tvättat mina bilar i biltvätt av en anledning! Varför i %()&¤ ska jag betala 150kr för att få min bil repad? Ne, lägger ner hellre 15min på en slarvig hand tvätt! + att man spar sina 150kr! |
|
|
A.Ca: automattvätt repar bilarna väldigt mkt faktist... tänk dej att du åker in i tvätten med en skitig bil oavsett om maskinen sköljer bilen innan eller inte så finns det garanterat smuts kvar på bilen eller i borstarna.... tänk då när borstarna kommer emot lacken i dess fast (bra snurr) vad händer då? jo, borstarna mer eller mindre slår ju in gruskornen i lacken o repor kommer till... rekondar sånna bilar vaaarje dag.... |
|
| Tvätta bilen på Statoil GDS, mkt bra! | |
|
Tvätta bilen på Statoil GDS, mkt bra! Keep it gangsta dawg keep it gangsta! Keep it gangsta dawg keep it gangsta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.