AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.667

Bärbar dator i våra BMW? MP3, DVD, GPS, går det?!?!

Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Jag har funderat på att köpa en DVD Multimedia paket till min E39 525iM 01. Men istället köpte jag en bärbar dator som jag skulle försöka kopla till Buissnes CD'n i BMW'n. Bara så att man får datorns ljud genom högtalarna i bilen. Då kan man jo köra MP3's kolla på DVD o allt annat möjligt..... Det jag tänkte mig är att köpa en sån där länk arm för bärbara datorer som man fäster datorn på o sen när man ska ut ur bilen bara tar med datorn ;) ......Var finns såna länkarmar att köpa? Hur skulle jag kunna kopla datorn till Stereon?? Är det nån som har gjort det????

Till vilka andra grejer kan man använda en bärbar dator i bilen?....Finns det några BMW Softvaror o leka med eller nåt?? GPS????Går det???

Detta kan bli intressant om man väl kommer igång me det he he :)

.:Kristijan:.
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Det jag tänkt mig är en passiv hållare (ungefär) var finns det att köpa sånt......
Har för mig att danmobility.se hade innan men inte nu längre, kollade upp det....

Kolla in www.brodit.se dom har hålalre till en del saker i bilen.

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
För oss Bmwtokar!
Robsarve
GPS är inga problem, du behöver en mottagare och program, finns hos t.ex www.kjell.com som oxå har 12V laptopladdare.

Du bör nog ladda ned ett HTPC-skin (sök på det på nätet) och använda ett lost styrdon för att kunna vara någorlunda trafiksäker.
"Nä jag såg inte lastbilen, winamp hade just hängt sig och jag var inne i task managern..."

Ipodadaptern borde ju funka till en lap, även om inte styrkommandona kommer med... Länk
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Jag kollade på båda sajterna men hittar inte nån hållare till lap top :(..Undrar verkligen var jag kan köpa en sån???......Är 100% säker på att jag ha sett det nånstans, men kommer inte på var!.......
Hittade bara ac-Adaptern till bilen, den ska jag ha......

Vet nån kanske vilken kabel man behöver för att koppla datorn till Stereon (BMW Buissnes CD) ???

de funkar fint de där... =))

har byggt ett ställ vid mittpanelen (ovanför växelspaken) där datorn vilar, ljudet går me en aux kabel rakt in i stereon (inte orginar radio) strömmen plockar jag genom en 12->220V trans inne i bilen vilket göra att ja kan använda org dator prylar...

Klockrent me film på 17" å 5.1 ljud under färd sen att man kan surfa me mobilen gör inte saken sämre ;)

För er me orginal stereo lär en fm modulator vara enklast för ljudet, strömmen är väl en prisfråga. Jag pröjsade 800:- för min omvandlare men den går att använda till annat än datorn, e ganska skönt med ett 220 utag under färd (dock bara 160w)

Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
tussipupp: Har du kanske nån bild på din dator hållare som jag kan se, så att jag fixar kanske nån ungefärligt????
Så du har inte orginalradion? Men det borde väl gå med aux kabel på orginal radion me, va?

Skulle vara jätte tacksam om jag kunde kolla på nån bild på datorhållaren (ifall du har) ......

MVH/Kristijan

Kör ni också med era bilar, eller är dom kontor/hemteater?

:)
Det finns tyvärr ingen aux-ingång på stereon, man får göra eget ingrepp isf. FM-modulator blir lite kompromiss vad gäller ljudet, vissa är inte ens i stereo.
Som bayrischemotor undrar, det låter vidlyftigt med en 17" skärm och d:o laptop (ovanlig storlek, kanske en widescreen?). Blir inte föraren störd av att passagerarna kollar på film osv? För det är väl dom som nyttjar utrustningen? Jag skulle inte vilja ha en laptop osv i kupén om man behöver göra en undanmanöver, än mindre om man krockar.

FP
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
tussipupp:

Hur fäste du din dator hållare på mittkonsolen?.....(ovanför växelknoppen?)
Gjorde du hållaren själv eller köpte du den nånstans (var?)....

bjarne1
sånn har eg gjort de.Länk

bjarne
Huga! Verkar trafiksäkert och bra...

FP
bjarne1
litt meir trafiksäkert C";)Länk

bjarne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.