|
|
|
|---|---|
|
Jag var till bmw idag för att kolla upp varför min abs lampa lyste, och det visade sig att abs-givaren vänster bak hade gått sönder. "Varvtalsgivare vänster bak saknas eller defekt" och "Varvtalssignal vänster bak inte sannolik" stog det på papperet som jag fick. Så jag köpte en ny givare med mig hem, och jag har precis varit och bytt till den nya givaren nu.. Men abs lampan lyser fortfarande som vanligt när jag startar bilen! Så jag undrar om man kanske behöver "nolla" systemet på nåt vis? t.ex. genom att lossa på minuspolen ett tag eller liknande? Lurigt.. Tack på förhand! /Richard | |
|
bmw kan släcka abs lampan...tror inte att den går att nolla genom att lyfta batteripolen, har du utlöst den är den utlöst... MVH Johan K |
|
cane |
Japp, samma som airbag lampan om jag inte missminner mig - verkstad måste nolla. |
|
Tack för svaren! Jag ringde till bmw nyss, och dom sa precis som ni nu har berättat att man måste radera felkoden. Och dom vill ha 500:- för att radera den.. Är det bara jag som tycker att det låter som ganska mycket pengar för ett sånt litet ingrepp? Aja, hursomhelst så skulle det konstigt nog ha blivit billigare att lämna in bilen och att Dom fått bytt givaren. Suck.. Mvh / Richard |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Märkligt, på andra nyare BMWmodeller så behöver man bara byta givaren så resetar systemet sig själv utan diagnossystem. Så frågan är om det är olika på E36 kan ju vara så, eller så är det nått annat som strular också. ///MVH Hasso Länk |
|
Det är fan kasst. Om de nu kopplar in deras magiska data kabel och raderar det på under 5 min. I det här fallet är kontakter GULD värda. Lider med dig... :-/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.