AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.975

Hur stor är chansen att hjulen får sitta kvar?

mr
113
mrjim
A4 Avant Tdi Q 2013
Har funderingar på att montera BBS RC 17" på min E46 touring, men är lite i valet och kvalet. Bor i gbg, bilen står ute på gatan nattetid, garage är bara o drömma om...

Är det lika bra att välja en billig fälg som man kanske får ha kvar eller ska jag slå till på BBS fälgarna?

Annars får jag väl skruva dit 5 olika låsbult, så dom får jobba lite för att få med sig dom...

larm med nivåreglering, låsbult samt lite koll då och då så kanske du klarar dig. föröskparkera så bra det går också

---
WWW.JK-RACING.SE
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
En stor kätting runt hjulet borde hålla hyenerna borta?

Parkera alltid vädigt nära en vägg eller annat hinder så dem inte kommer åt fälgarna.

En annan bra grej är att göra upp med någon granne att alltid parkera ena sidan av bilen nära den andra bilen resultatet blir att ni båda har ett bra skydd.

Självklart du ska ha snygga fälgar! En motorsåg på tomgång brevid bilen är också ett säkert sätt.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Alf; Om man inte har identiska fälgar då. :))
D-diddy
Låsbultar och larm, då täcker ju försäkringen ev. stöld. Har man larm brukar självrisken utebli.
David

"The unattainable is invariably attractive"
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hehehe... bra tänkt morten ;-)
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
Hur tänker tjuvar då?
larm=värdefullt.
flera olika låsbultar=värdefullt.
det är många som har haft sina bilar ifred tills de satte på ett larm. min lärare hade ganska billiga fälgar men ville ju inte bli av med dem och hade därför fyra olika låsbultar. de försvann ganska snabbt.

*om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?*
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Kom att tänka på en grej...man kanske skulle köpa sig några riktigt fula navkapslar som täcker fälgarna och sätta på dem när man parkerar bilen? :)

/Andreas
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Visst avskräcker tanken på att bli av med godiset man nyss skaffat, vilket gör att jag hellre avstår än skaffar mig dyrgripar till hjul. Sitter i samma sits som du här i Gbg=Utomhus. Och jösses vad man är sugen på 18 eller 19". Enda anledningen att jag inte bytt är just risken att bli av med prylarna. Får nog vänta till man har villa med garage...
Trist, men mitt tips är att gå på en billigare, mindre stöldattraktiv fälg

ArctisZ3
Centralgarage ökar snarare risken för hjulstöld jämfört med ha bilenstående på gatan. Tjuvarna får arbeta helt ostört i ett centralgarage. Jag fick min fälgar stulna i ett centralgarage.

Det bästa är ett enskilt garage. Då står bilen relativt säkert.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Morten: Efter MR mrjim inte sa något om att ha olika fälgar på bilen, förutsatte jag att han skulle ha likadana fälgar runt om på bilen. Det brukar man ha här i Sverige om inget annat sägs. Det kanske är annorlunda i Norge? :)

Så mitt tips till er norrmän är att parkera bilen mellan 2 st bilar väldigt trångt, och sedan gå ut via takluckan. Du vet luckan du har ovanför huvudet. :)

love you baby.

Mvh
Kristian
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
haha ja nu fattade jag, är ju halvnorsk så jag fattar lite trögt. Grannen får ju natuligtvis inte ha samma fälgar. Sorry mitt fel.

Aj den gjorde ont. :)

Mvh
Kristian
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
räcker det med larm för att slippa självrisk om mina "rims" blir stulnade?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Cruser: beror på vilket f-bolag du har. Ring och hör med dom.

// M.v.h. Daniel
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Precis som bjoerck säger är garage ofta lika mycket nackdel som fördel, i alla fall ur stöldsynpunkt. Jag har haft mina bilar parkerade ute på gatan där jag bor i flera år utan att råka ut för något. Sedan jag fick garageplats i samma område har jag haft tre inbrott på två år. Då har jag ändå två egna dubbelburar låsta med egna hänglås.
En tjuv som vågar stjäla fyra fälgar från en bil som står parkerad på gatan är ganska kall, står bilen avskilt har han i princip hela natten på sig att arbeta ostört.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Larm med nivåavkänning är nog ganska säkert, jag tror inte att fälgtjuvs-klientelet är av den listigare sorten, det mest avancerade verktyg de kan använda är nog ett fälgkors så de lär nog inte kunna oskadliggöra larmet på ett diskret sätt. Dubbla låsbultar är nog en bra ide också. 17" är ju ganska vanligt idag och troligen inte lika stöldbegärligt som en 18" eller 19"-fälg men en dyr fälg är ju eftertraktad oavsett. Jag har bilen i flerbilsgarage och en morgon när jag kom ner till garaget så stod en av grannarnas 328Ci-99 på två pallar och sidokjolarna, utan de svindyra 18"arna som saknade låsbult..... Mitt tips är dels nivåavkännande larm, dels dubbla låsbultar men det viktigaste av allt är att inte parkera på samma ställe hela tiden.

Min bil: Länk
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
vad kostar nivåkännade larm?
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Intera ska tydligen tillverka "säkra" fälglås Länk kanske värt att kolla upp

Mvh Danne
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Länk här är den
Ac
383
Acous
e21 318i -82
tror ni det är stor risk att 17 tums m3 fälgar till e46 blir stulet? funderar på att köpa såna, bor i gbg också..
Wolw är kanske en superb affärsidé på spåren. Tillverka och sälj clip-on eller dubbelhäftande navkapslar som du sätter utanpå fälgarna när bilen står parkerad. Borde finnas stor efterfrågan på något dylikt :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.