|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, är det samma komponenter för farthållare för 525i och 535i -89? Under huven alltså! Och hur kolla man snabbt som attan om man har färdigdraget för farthållare? Har en 535ia //Mvh Simon | |
|
Ta bort plasten under ratten och följ rattstången ner till bromspedalen där skall det finnas ett vitt kontaktstycke med två poler , så var det på min TDSA 525 93.Jag köpte bara en spak så var det klart. m.v.h Rickard fullfart spar tid |
|
|
Jo men det är lite skillnad på 535 och 525Tds, då tds har elektrisk styrning av gas osv, så den har allt färdigprogramerat, så det är bara att kompletera med spaken (nån som vet om det är samma på 325 tds?). Men jag har en vajer som går till spjället, så det behövs mycket mer för att få farthållare! //Mvh Simon |
|
|
Xtracrispy: Jo det är troligtvis likadant på 325tds, för jag antar att jag har allt förberett på min 324td. Finns givare på alla pedaler, det skulle det väl inte va annars? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
kika in här så hittar du lite info om din bil och farthållare. Det är reltivt enkelt att fixa. Länk Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
Sir Munko |
Om du har antispinn så är det troligtvis fördraget. |
|
Hej! Har monterat farthållare till min 535 för nån månad sen nu, och det var hur enkelt som helst, har dessutom märkt att det verkar vara färdigdraget på alla e34, iaf -89, då min snikutrustade 520 också hade det. Undrade bara om 325tds för att helt enkelt bara veta om det är samma som på 525tds, och för att morsan har en. Tack för alla svar //Mvh Simon |
|
|
Styrenhet och manöverdon är samma på E32,E34,E36. 09/91 ändrades något så blanda ej med äldre delar. Det verkar vara datumet som är kritiskt, inte V8 eller ej som hävdas ibland. Wire och spak och monteringskonsol köpes med fördel nytt! Möjligen kan E34 och E32 samsas om spaken... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.