|
|
|
|---|---|
|
När jag skulle starta min bil idag så ville den inte gå igång... Efter lite snabb felsökning så kom jag fram till att bärnslpumpen inte gick. Läste lite här och kom fram till att jag skulle brygga 30 och 87b i reläet. Hände inget. kollade så att det var ström vid säkringen som är till pumpen, men det var det inte... Så efter ett tags mekande utan att hitta något fel så tog jag ström från en annan säkring till pumpsäkringen, bara för att kunna köra hem den. Det gick fint och jag kom hem och så. När jag skulle stänga av den så tänkte jag: "Jag tar bort kabeln mellan säkringarna så får den inte någon soppa och så stannar den". Men det gjorde den inte... För då funkade pumpen helt plötsligt som den ska! Så frågan är ju: Hur är det kopplat till pumpen och reläet? Går det ström först till tändingslåset och sen till reläet och sen till säkringen för att sedan gå vidare till pumpen? Det är ju kul om det funkar men känns inte så hållbart i längden... Någon som har någon aning om hur det funkar...? Tacksam för svar! //Peter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.