AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
785

Startar inte! den är död

Zi
250
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Har problem med min 320 coupé -95. Senaste dagarna har den startat varannan gång. När den inte startar händer inget när jag vrider sista läget på tändningen. Ungefär som att jag har växel i på automatlådan, inte händer. Batteriet nytt bra laddat, elen funkar som den ska. När tändningen slås på slår bränslepumpen igång. Jag hör öven ett relä vid handskfacket när jag slår på tändningen.

Har sökt men inte hittat någon bra tråd. Hjälp! Bilen bara står nu.
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Kolla om du har oxid på batteripoler, dom små kablarna på polskorna och nere på startmotor, kan orsaka sådant spänningsfall att den inte drar runt startmotor.

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
Zi
250
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Jo jag har haft problem med det på en annan bil, ska kolla det. Tar gärna emot andra/fler förslag så länge. Konstigt att det går varannan gång.
B.
41
B.T
BMW 325 (ALPINA B6 3.5 clone)
BMW ALPINA B10 Bi-Turbo
BMW 525 M-sport 04
BMW 740iLa -99
BMW 530 -89
BMW M635-86
Har vart med om att det glappar i själva tänningslåset, i start läget. testa å lirka på nycken i start läget.

annars kan det vara dålig jord, kolla så att jord kablarna har riktig kontakt med karossen.

i värsta fall fel på startmotorn.
hoppas att du fick lite hjälp. Lycka till!
Zi
250
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Tack så länge, ska meka i morgon, återkommer hur det går för att så kunna hjälpa andra i fortsättningen.
D-diddy
det låter som om det vore tändningslåset eller starmotorns solonoid. Kan också vara dålig jord mellan motor och chassie, och eller vid batteriet.
David.

"The unattainable is invariably attractive"
Zi
250
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Felet fixat!

Lokaliserade felet till EWS boxen. När jag kopplade förbi den drog startmotorn i gång. Ringde Aros Auto i Västerås. Eftersom EWS strejkade så sade han att jag skulle testa en annan nyckel. Vips gick den igång. Visade sig vara ett chip i nyckeln som var trasigt.

Stöldskyddet fungerade, och jag skruvade isär halva bilen. Skam den som ger sig, nu vet man hur EWS fungerar och att det finns på bilen.

Tack i alla fall för tipsen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.