AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.067

konstigt ljud?

har ett mysko ljud i drivlinan,trodde ev att en drivknut lr knut kors hade gett upp men jag hissade upp henne o kollade o drivaxlar o korsen kändes stabila.vid gaspådrag o motorbroms knäpper det typ som drvknutarna vore dåliga!! men damaskerna var hela oxå..kan ev vara diffen?? nån som har haft el har samma problem?? tacksam för svar.
mvh Andreas

Visa användare
391
jacke
750 e32_89
Jag har samma ljud i min,o på den är det en kugge som har gått på pinjongen.Bara att byta klump.
konstiga var att när jag hissat upp den o "tomkört" på 3an o på 5an me hjulen i luften o hissat ner den o åkte försvann ljudet!!?? d ska väl inte knäppa bara för att en kugge har gått tycker jag!? låter mer som drivknut!

kan tillägga att det låter inte hela tiden,bara när man svänger åt vänster och vid gaspådrag. mysko tycker jag..blir inte klok!! måste vara en drivknut!! hoppas jag:)

kolla handbromsbacken, jag hade oxå ett konstigt ljud från min när jag svängde vänster,vid gas pådrag och det trodde jag va drivknuten oxå, men det va det inte som tur va, så kolla att inte backen ligger på.
Visa användare
391
jacke
750 e32_89
på min lät det mer som en "puttesmälla",sån där som man gjorde på cykeln när man va liten.Låter som att det e nåt annat på din.
tack så mkt för hjälpen grabbar!! ska genast ta o kolla mina bromsar o så!! mvh Andreas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.