AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
726

Z3 som enda bil, en möjlighet?

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Hejsan!

har just nu en 325 cab som jag iofs är mycket nöjd med men tycker den börjar koma lite till åren och milen har börjat röra på sig.

Under mina sökningar efter ny bil så har jag fått ett visst intresse av att köpa mig en Z3, gärna cab.

men min fråga är kan man ha en Z3 som enda bil elelr är det ett måste att ha en annan vid sidan om? Under vintern blir det antagligen något gammalt som rullar men nu på sommaren hade jag tänkt nöja mig med en. Klarar man sig med en Z3 som enda bil då, elelr behöver man en större?

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det får du nog fundera på själv. Endast en passagerare och inga större flyttlass går ju ner direkt.. Beror som sagt på vad du har för behov.
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Jo jag vet att det mestadels är en ekvation som jag själv måste lösa, var väl mest ute efter att höra på funderingar från folk som äger Z3:or nu vad de tycker är jobbigt och som man kanske inte tänker på innan man köper, känns ju bättre att kolla före än efter

Länk
spelar du golf eller nåt sånt så är det ju ingen höjdarbil ;)
och som sagt är det inte mycket som går ner i bagaget =/

//Svebba
- Jag är schnell !
Jag spelar golf och det är inga problem att få med sig alla sakerna till banan.
Men då får man bära klubborna själv för någon Caddie får de inte plats i bilen =P

No turboshit, just real power!
jag tycker det är skönt utan baksäte. man slipper skjutsa folk hela tiden...
Köp en Coupe, där har du en kombilastutryme som heter duga. dessutom kan man få up ett takräcke om man så vill.
Jag har en Z3 som enda bil - en Coupé alltså. Jag har dessutom tänkt köra den året om i motsats till flera andra här på forumet.

Har bara haft den några månader ännu så länge, men det har gått bra så här långt. Jag spelar också (mycket) golf, så jag var ju naturligtvis tvungen att provlasta med en bärbag innan jag kände mig redo att slå till. Det ser ut som att det inte ska bli några problem att få med min klubbor, sambons klubbor och t o m sambon ;-) till golfbanan i sommar.
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Jag tackar för de svar somm kommit in, hm än så länge verkar det ju hur lugnt som helst att köpa en.
Ska ni börja titta runt lite mer nu.

Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag har haft Z3 i 3 år nu (2 olika) och är ruggigt nöjd!

De nackdelar jag stött på är:
Inget lastutrymme såklart.
Ganska högt vindljud när man har taket på och kör i höga hastigheter (typ över 140) (om du inte har en 99/04 eller nyare som har innertak då)
I cabtätningen framtill vid sidorutorna har Z3'orna en tendens att kunna läcka in lite vatten så det droppar ibland... men det är inte alltid... ibland är dom hur täta som helst.... vet inte varför det inte sker jämt eller aldrig.

Annars är det en helt underbar bil att köra med även som bruksbil.

/Magnus
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Enda anledningen till att 528'an finns med i listan är att jag har två barn. Tjejen lånar den till vardags och jag tar den de helger jag har barnen... Åker hem till barnen varje morgon och lämnar dem till skolan medels Z3M vilket fungerar utmärkt!!

Mao en Z3 Roadster fungerar utmärkt för 2 pers (nåja upp till 5 har vi provat...)

2 veckor semester (2 pers) i Dolomiterna liksom en långhelg i Åre (också 2 pers) utan hardtop gick också bra!!!

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.