AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.094

Maximal Glans

Jag är ägare av en 2 år gammal silver metallic bil (tyvärr ej bmw). Den håller jag i perfekt skick men petig som man är undrar jag om det finns något bra medel att lägga på toppen som endast tillför extra glans. Endast medel som jag kan lägga på själv och som är enkla att få tag i är av intresse. Missförstå mig rätt bilen är i "toppskick" det är bara jag som vill försäkra mig om att det inte går lite till.

Synpunkter på "PLATINUM - Utställningsvax" motages gladeligen.

En nog grann fundering
/Chriss

Ps. Sonax Pro (waxpolish,wax) ligger på nu.
Platinum ger mycket god glans, jag kan inte tänka mig att någon skulle kräva mer glans än så. Meguiar's MG 20 Polymer Sealant är likvärdigt. Som alltid så krävs ju en perfekt yta innan man lägger på skyddet.
adelson

Har du själv testa Platinum ? hur länge sitter det i ?

Vore extra trevligt om du har erfarenheter av skillnaden i slut resultat mellan Sonax Pro ... och Platinum.

/Chriss
Tyvärr har jag ingen erfarenhet av Sonax Pro. Det enda Sonax jag använt är konsumentproduktarna Rubbing, Polish och Flytande Hårdvax. Det var på den tiden jag enbart körde för hand, så det resultatet kan ju inte jämföras.

Platinum har jag lagt på tre bilar. Det längsta jag har låtit det sitta är ca 3 månader. Det såg då bra ut ända tills det blev vinter och salt/spolarvätska/asfalt satte svarta ränder på huven som endast kunde avlägsnas med medel som var starkt nog att lösa upp vaxet. Samma fenomen har jag sett med Meguiar's MG 20. Det är som vaxskicktet missfärgas, men så kanske det är med alla "mjuka" lackskydd? Håller Sonax Pro mot värsta vinterslasket?
Här i söder blir det inte så farligt på vintern så jag har inte haft några problem alls. Helst vill jag lägga på ett rent glans medel som funkar tillsammans med mina pro produkter.

/Chriss
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.