AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
707

imobilizer??? finns det på alla import bilar?

undrar om imobilizer finns på alla importerade bilar?

när man ringer försäkringsbolag o kollar priser ,så frågar dom alltid efter just imobilizer, och så säger de att man ska koda om dom ,nån som vet priset på en "omkodning" ??

M-POWER
Ko
663
Koffe
320iC -93
Jag har en 320i -93, import 98 (har jag för mig). Jag vet att ägaren som importerade den till sverige monterade in imobilizern i bilen. D.v.s. den hade inte imob "från början"...

Vad det kostar att koda om har jag tyvärr ingen aning om...

//Koffe
ok...var köper man en imobilizer???

vet du det?

M-POWER
Försäkringsbolagen kräver oftast immobilizer, antingen omkodad original, bör då vara nyare än en 96:ans bil, eller på en äldre bil där det inte går att koda om den så kräver de en svenskmonterad.
Alla välsorterade bildelsbutiker säljer immobilizer.
Min DEFA kostade 1.100:- + montering 800:- !

// MM
Ko
663
Koffe
320iC -93
Min monterades i Tyskland, men av förra ägaren som hade importerat bilen till Sverige. (Detta hos bekanta i Tyskland eftersom det blev billigare så och bilen var där på en semester). Har för mig att hon (förra ägaren) hade lite bekymmer med försäkringsbolaget ang. just att den var monterad i Tyskland (trots att både hon och bilen var "bosatta" i Sverige)... Mig har försäkringsbolaget (LF) dock aldrig frågat om imob. och sådeles inte heller krävt att jag ska ha en. Att det sen sitter en i iaf ser jag bara som ett plus...

//Koffe
Ar
18
Arssons
BMW 323I cupe E36 -96
Mitt försäkringsbolag frågade inte ett skit om larm,krycka osv. Har köpte en krycka änså men försäkringsbolaget tycks inte bry sig om det.

betalar 4122:- /helår (farsan)
billigt tycker ja
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.