AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.290

Hur kopplar man bort orginal larm?

Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Är det någon som vet hur man kopplar bort ett orginal larm på en M3 E36-94?

PB
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
kanske ska säga att jag har ett Cargard 850S larm också, så det är därför jag vill koppla bort orginal larmet.

PB
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Ingen som vet något om detta??

PB
börja med att leta reda på boxen, troligen bakom panelen under ratten...

ström, blinkers å sånt kraffs kan du ju klippa å isolera.

Sen har du tändning, soppapump och startmotor som e klippta. Är du lite teknisk sinnad kan du leta rätt på dom, klippa å skarva rätt ;) Vill inte gå in på resp färger...

Annars åker du förbi nån som installerar larm och be dom demontera skiten , tar max en kvart. Inga stora pengar.

Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Okey tack för det, får ta och kolla upp det, så det är alltså att skarva ihop respektiva kablar med varandra.

Det är så att orginal larmet håller på och jävlas med mej. Just nu går det inte att låsa upp bilen, och ibland går det, men då tvärlåser den igen, jag börjar bli en aning less på detta nu!

PB
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Är det någon som vet om det sitter någon säkring till orginallarmet, och vart isåfall?

PB
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Är det någon som vet var orginallarmet sitter och ser ut för nu ska skiten bort??!!
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
hehe.. ja du en säkring vore ju jävligt smidigt om man kunde koppla bort... Har exakt samma STÖRANDE problem.. nån som vet nått om detdär med säkringen till orginallarmet?

BMDoubleV

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.