AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.607

Överlever jag sommaren utan AC eller taklucka?

Sida 1 av 2
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tjena!

Går i valet och kvalet, kan inte bestämma mig vilken M5a jag ska satsa på. Väljer mellan 2 stycken.

1 - Väldigt snygg, fin i lacken och grymma fälgar. Dock snålt utrustad, varken AC, taklucka eller farthållare. Mycket ljus i både lack och inredning.

2 - Välutrustad med AC, taklucka, elstolar m.m. Dock så är lacken lite halvtaskig. Inte lika snygg som den andra.

Båda är 3,6l 91:or, vad tycker ni??

///
Nicke

Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768
Med tanke på att du en gång ska sälja den också...så är alternativ 2 vettigast tycker jag. Lack kan ju fixas.

/ Joakim

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Av två skäl tycker jag nummer 2.
Du ska själv överleva sommaren och så ska den säljas nån gång förmodligen. Lack kan man ju som sagt åtgärda, åtminstone billigare än vad det är att eftermontera AC.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag tycker inte du ska välja ngn utav dem, vänta istället på en bil som känns helt rätt. Men det kanske är bra priser på dessa bilar och att de därför är intressanta? I så fall så tycker jag nog som föregående talare, alt. nr 2.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Kan ju inte påstå att jag sökt av hela marknaden, men dessa 2 är det hyffsat bra pris på.

ACn på min förra pajja så jag är lite tveksam mot dom...
Bilen med AC har stått sen i oktober utan att ACn körts, stor chans att torkat ihop?

///
Nicke

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Håller med JN,

Jag skulle vänta.

Men, om Du absolut måste välja mellan dessa två bilar, så skulle jag gå uteslutande på skicket.

I övrigt är en riktigt bra omlack definitivt inte billig.

mvh/
axel

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Tror jag vet vilken du menar som nummer ett. Om det är den (kom in på börsen här i lördags och finns uppe i Umeå) kan jag rekommendera den bilen. Det är en kompis till mig som har den nu. Senast jag såg den var den i mycket bra skick och hela bilen är som sagt mycket välskött och ser skamligt fräsch ut för att vara 13 år gammal.
Säger väl tvärtemot Birka då :)

Om du känner att det riktigt kliar i fingrarna och du absolut vill ha en M5 nu så skulle jag personligen satsa på den med AC. Det är mkt otrevligt med bara vanlig fläkt.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Ingen extrautrustning=lägre vikt=bättre ax!
Mindre prylar som kan gå sönder är också bra i en gammal bil.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Haglund2306 - Jo mycket riktigt är det den i Umeå, ser superfin ut på bild, hoppas den är det i verkligheten också om man bestämmer sig för att åka 45mil enkel resa...

Eric_R - Har tänkt på det jag oxå, men frågan är hur stor skillnaden egentligen blir?

///
Nicke

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
I en riktig Mpower så är 1 taklucka minus den väger+att den upplevs som mindre vridstyv (tycker jag alla fall),2 ac drar effekt inte bra,3 farthållare kan ju va bra på transportsträckor men en Mpower ska ju gazaz=).Ang ev försäljning så kan den bli lite mer trögsåld.

Om du velar så ha is i magen det kommer fler.

mvh/trucker

Länk

Länk NY
Ja skulle nog förmodligen valt den silvriga....Ja menar AC kommer nog behöva renoveras på den som har(om de ej e gjort redan),o dessutom verka funktionen osäker...Det saknas oxå skinn men en komplett inredning i svart skinn kostar väl ca 7"...Så det enda som eg saknas i den bilen som inte kan kompletteras "enkelt" e ju AC...
Ja skulle välja den bil som "känns" bäst o "rätt"...De första vibbarna man får e oftast de rätta,precis som i kärlekslivet:)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Röstar också för den silvriga. Den ser riktigt fin ut, även om jag skulle satsat på mer orginalmässiga fälgar. Klädseln är ju kultig och ser riktigt fräsh ut. Det är ju en entusiastbil, då kan man klara sig utan AC.

Mr C
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag hade köpt den som är i bäst skick..överlag alltså.
Kanske inte bara är lacken som är dålig på den andra?

AC:n kan ju kosta pengar så småning om.
Takluckan kan ju börja läcka o krångla.
Farthållare har jag aldrig haft.

Nu var jag ju ovanligt negativ mot desa grejer men:)

De flesta åkte ju utan AC förr så....det gåår ju.

Vilket är viktigast, skick eller utrustning?

Jag skulle säga skicket.

///M3
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Hej och tack för alla tips o råd!

Som det känns nu är jag mest sugen på den silvriga i umeå, dock var den inte besiktad än men när det är fixat så är den nog värd en titt. Om den inte säljs innan vill säga...

///
Nicke

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Vill bara varna för Torbjörn (Tobbe) Lundin från Umeå som har denna M5a på annons: Länk

Maken till lögnaktig och oseriös säljare får man leta efter!
Orkar inte utveckla detta nu, fortsättning följer imorgon.

///
Nicke

nae , in med fortsättningen nu !!!!

E-12 Billy B-10
+XM TD
Länk
Grubbe
Nike_boy: Japp, vad var felet på M5:an? Har en polare som är lite sugen på den, och jag bor ju i trakten så..
ma
118
mak
bmw 530ia
nr 2 givet utan ac aldrig livet

mak
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Grubbe - Låt mig säga såhär, du kan skatta dig lycklig om du lyckas köpa den!

///
Nicke

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Har oxå varit i kontakt med denna sk säljare pust säger ja.Allt va klart för provkörning ,12 tim före planerad träff va bilen plötsligt såld.

mvh/trucker

Länk

Länk NY
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.