|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Länk kolla in denna länken och säg vad ni tycker. Priset verkar väldigt lågt. Är själv sugen på en touring, (har gett upp mina planer på en M3 (för dyrt med försäkring)). Snackade med killen idag och han hämtade tydligen hem den från Tyskland igår. Servicebok finns till och den är stämplad upp till 11000 mil (bilen har gått 14000) den har haft 2 ägare i Tyskland. Milen är garanterade säger han. Man kan kolla upp det på BMW och se vad de säger... Bilen ska tydligen vara i mycket bra skick! Är det någon som känner till killen och har handlat från honom tidigare? Låt säga att bilen är ok, då måste jag säga att priset är mycket bra även om den precis är importerad. Svårt att hitta en vettig touring under 120.000:- Speciellt när man har skinn och snygga fälgar som krav... //Daniel | |
|
Åk och kolla på bilen. För att garantera mätarställningen, måste man ha ägt bilen sen den var ny. Att programera om den interna mätaren kostar inte många spänn att göra, och då kani INTE ens BMW läsa av den riktiga mätarställningen. Gör ett M-test på bilen och om det inte är några idiotfel så kan du väl köpa den. Jag tycker inte att man skall stirra sig blind på mätarställningen. 98 kSEK är ett normalpris på en 20-25' milare, INTE på en 14' milare. //Marin |
|
|
Kolla gärna även in ägarhistoriken på den BMW 850 som han säljer. (sök på mobilnummer på blocket). Har ju inget egentligt samband men kan kanske ge en vink, vad vet jag. |
|
|
Har den multiratt (multioatt på östgötska!) ? Kinkigt att sälja en bil i Sverige utan det.... /Simon |
|
|
Nu vill jag inte vara på något sätt fördomsfull, men känns de verkligen tryggt att köpa en bil av en mäniska som inte kan stava till Pris? Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
wendtan>> kolla då rubriken :D.... Men även om han inte kan svenska eller har dyslexi så kan han ju veta mycket om bilar och kunna fynda i tyskland.... |
|
|
Vet inte om det känns speciellt tryggt... men billigt... vad gäller stavningen finns det ca 10 stavfel i annonsen! Hmm, fast bilen kan ju vara bra ändå... =) Vad gäller multiratt tror jag ärligt inte det har speciellt stor betydelse vid vidare försäljning eftersom det inte är speciellt betydelsefullt för mig borde det finnas måånga andra som tycker likadant... Hur som helst, bilen är inte ens reggad än, så det måste han fixa om det ska bli aktuellt för mig. Någon som har handlat av honom tidigare? Tycker att man ganska ofta ser hans annonser på Blocket... //Daniel |
|
|
Själv tror jag att multiratt är viktigt vid försäljning. /Simon |
|
| Jag tycker oxå att det är viktigt, verkar dock vara så att många importerade saknar det. På svensksålda var det väl standard eller ingick i komfortpaketet vilket 99% har.... | |
|
Danneman: Min Magkänsla säger att den ska man nog stå över. Som du själv säger "Svårt att hitta en vettig touring under 120.000:- Speciellt när man har skinn och snygga fälgar som krav..." Vad tror du den bilen kostade i Tyskland? Eftersom han har flera BMW till salu som inte är importerade för eget bruk så luktar det oftast mätarfusk lång väg. Skulle tippa på att han betalat ca 60-70' för den och då hade den säkerligen inte gått 14.xxx mil. Lycka till M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Hitta en 523iT för 60' så köper jag den direkt!! //Marin |
|
|
Marin: Menar du att han håller på med välgörenhet?! Jag bara spekulerar, är inte insatt i prisbilden på dylig vagn men annars återstår väl bara han glömt betala momsen ;) M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Välgörenhet eller inte, men för 60' får man inte en 523it, inte ens med 40' mil på mätaren. Den här bilen gissar jag att han inte har betalat mer än 85', och då är det sannolikt en +20' milare.....MEN jag tycker ändå att man skall titta på bilen. 98', troligtvis prutbart, är ett jävligt bra pris. //Marin |
|
|
Jag tittade på att importera en 523-528 från Tyskland. Dom priser jag fick via en kille som importerar bilar låg närmare 12-13 tusen Euro. 523:orna ligger högre i pris än 528:an, så priset på denna är för lågt. Man kan anta att han inte idkar välgörenhet och således vill göra en vinst på bilen. Detta får mig att tveka, det är något som inte stämmer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.