AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.066

Bästa sport avgassystem till M5 (e34) ?

Dorian
Någon som har erfarenhet av sport avgassystem till M5 e34 ?
Ska vara ett som ger ett fet härligt mullrande ljud + lite extra kusar,och DTM pippor.
Alla rekommendationer mottages tacksamt!

Mvh
Dorian
Använder "Supersprint" lite billigare än Ferrita, men tycker ljudet låter härligt. Bildelsimporten på www.bildelsimporten.se Visserligen inte DTM-pipor, men jag har aldrig sett DTM-pipor på nåt sport-avgas till M5!
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
Feritta låter grymt..:)

det går att få DTM pipor men hur snyggt är det på en M5.a!?

men smaken är som baken...

/NoFear
M5 KOMBI
Ett alternativ jag fick från en kille på feritta
var det att man kan dela röret innan slutburken och
byta enbart slutburken.Tydligen är det den som bromsar flödet då det är grymt bra kattar och mellan
rör på m5.
935
Japp håller med dig M5 kombi

Patrick
M5 KOMBI
Jag håller ochså med byt bara slutburk
Janzzon
Någon som vet vad den kostar?

Mvh
Janzzon
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Håller inte med någon ;-) , gör som jag och skippa sista burken och dra dubbla 2,5" rör får mitten dämparen . Har besiktigat bilen med detta system 2 gånger hos SBP och det är inget problem . Kan bara säga att det är det klart grymaste ljud du kan få ur din M5 + att ett fullflödes system på köpet . En fördel med är att detta mot feritas etc. inte kostar skjortan utan ca 500-600 spänn !

MVH Tony B BMW 525i
gu
394
gurr
M5 -95
phiber..

vadå, på din 525a eller?
Så original kattarna bromsar inte så mycket då, eller måste man ha racekattar +sportslutburk för att det ska bli bra? mellandämparen kan man alltså strunta i att byta?
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Enligt vad jag också hört så är det bara sista burken
som bromsat flödet,men vill man och har råd så
blir det ju ännu bättre om man byter allt även kattar och mellan dämpare.Kolla in denna länk finns mycket
att dregla över där. Lite dyrt kanske.
Länk
Jag tyckte min M5:a kändes rappare efter fimpade kattar, speciellt svarade motorn bättre från start.
Förövrigt undrar jag om det är någon som fått bekräftat att bättre flöde än orginalsystemet ger mer pulver?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.