|
|
|
|---|---|
|
Ska lacka om fälgarna och måste ha av däcken. Någon här som vet var jag gör detta billigast i Malmö-området? Sen ska däcken på fälgarna igen och balanseras. | |
|
De borde kosta max 50 kr/hjul att kränga av dom. Det är inget man gör själv direkt. Att kränga på sen och balansera brukar kosta kring 150-200 kr. Jag har inget direkt tips i malmö men ring runt och fråga, de brukar löna sig. Var ska du lacka om fälgarna? Fälgfixarna? Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Jag hade beställt tid hos fälgfixarna men fick veta att de skulle kosta 900:-/st att lackera om så jag såg mig om efter alternativ och har hittat ett i Arlöv till bra mycket billigare pris. Tror säkert att det blir lika bra eftersom det bara är lackering som gäller. Krängde av dem på Limhamns däckservice för 50:- så nu är jag på väg till lackeraren. |
|
|
Stout: Vad var kostnaden/väntetiden i Arlöv? Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
| 1 vecka, 1000:- + moms. | |
|
Åk ner till Need for Speed! Han har döckmakin och tar nog av de till dig för en liten slant. Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
däckmaskin skall det vara Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
wendtan: Jag har krängt däck hemma =) Det är väl inte att rekommendera men det fungerar och man bör väl inte vara så rädd om fälgen. |
|
|
Stenback: Jag tvivlar inte på att de går med ett 15 tums balong däck. Men med 17-18 lågprofil så krävs de en maskin för att få av däcket. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
wendtan: 15' är precis vad jag testat. Det nämndes dock aldrig i den här tråden vilken dimension som avsågs. 17-18' vore en utmaning och med frontlastaren på en traktor för att klämma loss däck från fälg, mycket såpa, rejäla däckjärn (brytjärn) och rätt teknik så kanske det går... |
|
|
Stenback: Ja med väldigt mycket vilja går nästan allt. Men nu tänkte jag under normala omständigheter utan traktor :) Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.