|
|
|
|---|---|
Manga |
Jag såg att dom sålde Green cotton direct air filter till klart överkomligt pris på bildelsimporten. Är det nån som har köpt det och vill dela med sig av sina efarenheter: bra?, dåligt? Mvh Mange M535i-85 |
|
En kompis har det på sin 318iS och han är nöjd... //Cosmos |
|
|
Måste man inte mappa om man sätter på et sådant? På min bil har jag fått lära mig att insuget fungerar som en restriktor och skulle då motorn få mer luft tror jag inte att den skulle gå som innan....eller? Mvh / Micke R |
|
|
jar har en cotton green direct air i bilen och jag är inte nöjd, jag trodde att den skulle låta mycket men det gjörde det inte, jag tycker att det är bortkasta pengar.... prova med en av skumgummi som kanske låter bättre. jag har samma bil som dig en M535... jag har aldrig varva bilen fullt men det borde låta i allafall vid 3000 rpm.... eller måste man trampa vid 5000 Rpm... Mauricio |
|
|
Kör med JR insatssportfilter och det låter mer. Dock bara vid ganska bra gaspådrag och hyfsade varvtal. Om det ger någon extra kraft vågar jag varken bekräfta eller dementera. Däremot är sportfiltrena tvättbara och efter två tvättar har man ju tjänat in priset då pappfilter till BMW är ganska dyra. |
|
|
jag har green... som maurixt sa.....ja trodde d skulle låta mer... försök få nått större typ pipercross eller nått... ollie... |
|
|
Jag monterade Green cotton kon filter i går............ Låter ganska fränt men till kostnad av HELT avsaknad tomgång...... Det stog att ALLA monteringsdetaljer skulle vara med i kittet. Men min bil har ingen tomgång med det som levererades. Att det måste till en avskärmning och mer kall luft trodde jag att dom skulle upplysa om eftersom att det är ett måste till iaf min bil........... Bilen går skapligt vid hög fart när det blir lite vinddrag, men när bilen står stilla och luften från kylaren mosar in varmluft i motorutrymmet så dör bilen. 925 kr åt helvete.......... Om jag viste det här så hade jag gett pengarna till frälsningarmen i stället. |
|
-:BeeMWe:- |
Crx: Jo det händer mig också, tomgången sjönk till 400 varv men de upplyste mig om att jag borde bygga eget. På min bil låter det bra iaf. 10 liter bensin på 4 mil... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.