|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft en mycket välutrustad 320d -99 ute på annons på både Autopower och Blocket. I annonsen på Blocket skriver jag "Säljes till högsta seriös bud" varpå jag hade hela mailboxen full med idiotiska mail med bud på 75", 95" , 99" 110".......... Då låg de tidigare lägsta buden på 125" & 129"........ Har dock en köpare som kommer fr -Norrland och hämtar den till helgen. Han ger 136" vilket jag tycker är helt ok för både honom och mig. Det jag undrar är, får ni mycket liknande skambud på era bilar? Brukar ni själva ge såna bud när ni ser bilar där säljaren verkar vilja kränga bilen snabbt? Bara nyfiken...... | |
|
Om man skriver att man säljer bilen till högstbjudande tycker jag att man får acceptera att folk skambjuder. Lyckosökare finns alltid. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Åh herre jesus vilka bud man kan få,om jag har haft en annons på en sak så har 8 av 10 svar på mailen varit rena fantasi förslag,däremot så brukar dom som ringer vara mer seriösa.Det verkar som att på mailen kan man skriva vad som helst. ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
Kalle du har rätt som vanligt såg inte att det stod säljes till högstbjudande.Fast jag har fått skambud på priser som jag har skrivit PoK . ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
Det är väl mer eller mindre standard att de allra flesta ger "skambud". De som hävdar att "man får vad man betalar för" och "en fin bil får kosta lite extra" lyser med sin från varo. Tror att en stor orsak att det förekommer så mycket regelmässiga skambud är att det finns ganska många "bilhandlare" med kontoret på fickan som ser sin chans att tjäna en slant. /Simon |
|
D-diddy |
Jag håller på att sälja min farfars gamla Honda på blocket. begär 35" och folk bjuder hutlöst lågt, och frågar om man kan tänka sig att åka 60mil för att visa upp bilen, då gäller det att svara diplomatiskt. ;) David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Ja men ibland får man napp också. Köpte själv en laptop för ett par dagar sedan. Den var utannonserad till 10', bjöd 6' och fick den direkt. Samma när jag sålde min opel, begärde 75' - blev bjuden 60' och sålde den för 55' (och det var 10' mer än vad jag köpte den för) Jag tror att skambuden finns därför att många begär skamligt mycket mer än vad dom kan tänka sig att sälja för.. |
|
|
EvergreeN har en poäng i att det ofta begärs alldeles för mycket. Har man begärt för mycket får man finna sig i skambud tycker jag, har man satt ett riktigt lågt pris och ändå får skambud är det irriterande... /Simon |
|
|
Simon_en Kan hålla med om att många sätter ut sin bil till för högt pris men det kan ju bero på dom flesta som ska köpa bil måste få pruta oavsett hur billig bilen är fr början. Sen är det ju skillnad på skambud och skambud. Min hade jag ute för 145" fr början vilket var 10-15" mer än jag kunde släppa den för. Att jag får bud på 125" och 129" är väl ok även om jag inte tänkt släppa den för det men när folk bjuder 75" och 95".........?! För en nästan fullutrustad , väldokumenterad, svensksåld e-46 med 18" och nya däck!? Då skulle jag faan hellre skrotat den än att sälja den till ett sånt skaft som inte har en aning om vad bilen är värd........... |
|
|
Wadstedt79, Ofta är det uppenbart vad som är ett verkligt skambud och inte. Dock är det inte helt ovanligt att säljaren kraftigt överskattar det pris som är möjligt att få ut. Vill inte med detta starta en hög-lågvärderar debatt endast konstatera att marknaden styr försäljningspriset. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.