|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har precis lyft ut motorn ur min M535i p g a oljetrågsbyte. Största anledningen var nog att jag ville ha bättre skick under huven. Så jag undrar om någon har bilder på en helt standard M535i E28? Vill se hur det ska se ut så att man kan städa undan lite "bråte". Så tänkte jag isblästra de flesta aluminiumprylar under huven, så man får dom fina igen. Sen lägga på motorplast eller dylikt för att det inte ska erga igen. Så undrar jag, vilken färg är det på motorblocket original? Likaså växellådan, jag hittade svart färg på min låda. Är den svart original? Så har jag en fråga till, hur gör man för att slippa rostiga och fula grenrör??? Har hört några rykten om att det finns nån färg som klarar av tempraturen. Stämmer det? Alla tips om hur man får finish på prylarna under huven mottages med tacksamhet. Tack på förhand. MVH Morgan Länk | |
|
motorblocket ska vara svart. lådan har jag ingen aning om. och grenrören borde väl gå att måla med zinkfärg. det använder grabbarna på turbogrenrören i alla fall. /Stefan K |
|
|
Man tackar och bockar. =) MVH Morgan. Länk |
|
|
Spissvärta ger shysst look åt grenröret, och ska klara värmen. Då slipper man den rostbruna nyansen som blir tämligen snabbt. Hamnar nånstans i närheten av en järnspis i färg, ser mycket bra ut. Silver tycker jag ser helfel ut på ett gjutjärnsgrenrör. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Jag inhandlade spis svärta idag, ska blästra grenrören. Sen ska det minsann provas. =D Det blir kul att få lite skick under huven. Så slipper man skämmas varje gång man öppnar locket. MVH Morgan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.