|
|
|
|---|---|
|
var ute och gled runt med bilen igår och jag ville spinna på hjulen, men fick tårar i ögonen när det smällde till välldigt välldigt högt bakifrån bilen nånstans vid just det ögonblicken jag släppte kopplingen. Jag blev skraj och stängde av bilen direkt. sedan tittade jag under bilen såg inget fel. startade bilen skulle lägga i ettan och upp med kopplingen nähe bilen stod stilla och rörde sig ej kom bara något konstigt ljud under bilen nånstans, som om det är en kula någonstans som leker och spinner. Ialafall bilen blev boxerad till en verkstad. jag undrar ifall någon vet på ett ungefär vad med kopplingen som gick snett?? Och vad kostnaden ligger på att åtgärda detta?? bjohari | |
|
E det kopplingen som rasat så e det nog inga stora pengar vi pratar om , plockar ner lådan på 40 min på en verkstad å komplett koppling kostar ca 1200Kr. Men jag tror nog dessvärre att det e din bakaxel som gått åt pipan. Varför åka sakta när man kan åka fort! |
|
|
Säker på att det är kopplingen? Låter ju som att innehållet i bakaxelklumpen inte riktigt ville vara med längre. |
|
|
Ber om ursäkt, raceman. Läste ditt inlägg lite dåligt, börjar bli sent. Menade inte att upprepa. Men jag håller med dig:) |
|
|
låter som att bakaxeln rasat för dig... MVH Johan K |
|
|
kan tillägga: antingen så har du dragit av kardanen i knutkorset mellan kardanen och diffhuset eller så har grejorna inne i huset gått....men om du hade dragit av knutkorset så borde kardanen ramlat ner på marken tycker jag...och eftersom du inte såg någonting konstigt så är risken stor att du haft sönder något inne i själva diffhuset MVH Johan K |
|
| okej så det ser inte ut att vara kopplingen då. Om det är bakaxeln? vad talar vi om för summa då för att åtgärda detta?? | |
|
Om bakaxelklumpen har havererat kostar en ny ca 15 000kr hos BMW. Men det lär finnas rätt gott om bättre begagnade på landets skrotar. Vet inte hur mycket de tar för en diff, men det är garanterat billigare i alla fall. Troligen är det både billigare och enklare att köpa en begagnad diff på skroten än att försöka reparera en havererad dito! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag fick svar idag från verkstan det var höger drivknut som hade gått och det kostade mig 4500 för en ny drivknut monterat och klart. (+Bärgning 1500kr=6000kr) han sa även att de inte e bra att spinna hjulen med 18"tums färlgar som jag har det blir för tungt för drivknuten. jag får la lägga av med det då........ får förhoppningsvis bilen imon. dessutom tackar jag er alla för era snabba svar. bjohari |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.