AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
693

böter e:4an

sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Fan.. andra boten inom 2 veckor.

41 km/h på 30 (01:30 inte en människa ute, förutom farbrorblå)

128 km/h på 110 - E4:an 15 mil norr om jönköping (kommer inte ihåg vad det heter :) typ 18:00 idag)

Polisen jobbar mycket flitigt e4:an mellan sthlm - jkgp...
E4an norr mellan mjölby och linköping? Vart stod d någonstanns? På vägkanten el i mitten av filerna?
Var väldigt nära några gånger att förlora kortet vid nyköpingsbro när jag var ute och rastade bilen för några veckor sedan. D stod bla. i mitten av vägen samt en polis som stod redo på påfarterna ifall d skulle hitta någon syndare.
Synd på böterna men ibland får man skylla sig själv.;o)

Ny bild 28 mars-
Länk
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Såg en så sent som idag på Älvsborgsbron i Gbg i riktning mot Hisingen, en polisbil med blåljusen på och en 7-serie framför som stod vid vägkanten.
Båda poliserna var ute och var på väg tillbaka till sin bil när jag körde förbi.

Undrar om det var någon som är på forumet, skulle vara intressant att höra hur det gick?

/Hammar
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Dem stog gömda bakom nån rastplats. hade inte en aning om det.. sen ser jag en polisbil låååångt bak i backspegeln. så de blåser ikapp mig. "det gick lite fort där borta!"
Hmm "138 km/h kan du se här"
Men. "Du hade ett snitt på 128 km/h denna sträcka, Vad vill du välja?"

haha självklart valde jag snittet på 128.

Nu är det så att jag har fastnat 2 ggr inom en kort period. har nån månad kvar på prövotiden. kan detta leda till indraget körkort? eller hur är det.. har en kompis som fick hem en varning i postlådan efter 2 st hastighetsböter. Nån som har erfarenhet av detta?!
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Detta har redan diskuterats på en annan tråd, sök efter "prövotid" eller något sådant så får du en hel del svar.
Det kan dimpa ner en lapp från berörd myndighet om man gör upprepade grova "övertramp" i trafiken.

Men det var väl inte du som "åkte dit" i morse väl?
Det är 70-väg över bron så det kan inte stämma att de lät dig gå utan vidare i så fall... ;-)

/Hammar
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Det var i östergötland du torskade , här har trafikpoliserna inget vettigare för sig.
Ja förutom att gnälla över knappa resurser som inte verkar vara så knappa , men åker man på en misshandel eller dyl. så kan det ta ÅR innan det utredes/läggs ned.

Skäms för att bo i detta län som utmärker sig så negativt.
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
E4 Nyköpingsbro har jag också torskat vid..
Tyckte det gick i lagom landsvägstempo med polarens nyinförskaffade Porsche 944 Turbo S.. -det tyckte tydligen inte onkel gris :(

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.