AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.545

Blinkers blinkar för snabbt

sn
2
snicmika
318i Touring -01
Jag har fått problem med blinkers på min BMW 318iT -01. Orsaken är troligtvis att det hade varit kortslutning vid dragrokens eluttag. Jag gissar att problemet kan vara blinkersrelä. Är ändå lite osäker eftersom det blinkar okej om jag först lägger på varningsblinkers och sedan lägger på riktningsblinkers så blinkar det korrekt när varningsblinkers slås av. Har bla. försökt byta alla blinkerslampor och även att ladda batteriet. Blinkersreläet sitter troligtvis (?) fast i mätarpanelen och det verkar vara samma relä för både varningsblinkers och riktningsblinkers. Är det någon som vet vad felet kunde vara o. hur man eventuellt kunde kolla (mäta) upp det. Kanske det kunde synas med DIS ? Jag skulle inte vela löda bort blinkersrelät och testa i onödan.

mikael
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Om alla blinkerslampor blinkar när de ska så måste det nästan vara rélät. Nått annat kan jag inte komma på.

Mvh

Har du råd att INTE köra Tyskt?
sn
2
snicmika
318i Touring -01
Läste ett annat inlägg (för BMW 523 -00, E39) där man hade problem med belysning, blinkers m.m. Problemet berodde på fel i ljusmodulen (LCM) därifrån 'allt' styrs. Ljudet i instrumentpanelen (på E39) är inte från ett relä utan en 'ljudare'. All funktion i LCM'n styrs elektroniskt d.v.s inga reläer utan med någon typ av effektkretsar. Kan någon säga om det fungerar på samma sätt på min E46'a av modell -01 ? Om så är fallet så är det kanske möjligt att reparera det eftersom allt 'fungerar' men endast positions blinkers blinkar för snabbt ! Någon som känner till denna ljusmodul o. eventuellt har schema över den ? om det nu är där felet finns !

mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.