AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
918

Vad ska jag börja med för laddtryck?

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Tjena! Ska snart starta upp 325an som turbokonverterats! Jag kommer under inkörningen köra med orginal lmm-mätare samt orginalspridare... vad rekomenderas för laddtryck med dessa grejor? typ 0,3 eller 0,5bar?? Skriv gärna om ni har nåt förslag!

Tack på förhand=)
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
0,3 max, ingen ide att förstöra den

Se till att den INTE GÅR FÖR SNÅL.Den behöver lite fetare brränsleblandning.Detta misstag gjorde jag med min Alfa turbo brände hål i en kolv,med ofantligt rökmoln som följd.Om du har orginal kolvar(kompförhållande)ökar risen.Lycka till.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Okej! Mina kolvar är svarvade plus att förbränningsrummen är optimerade!! Så kompet blir strax under 8,0/1. Men om jag sätter dit en ställbar bränsletrycksregulator kan man ju feta på lite mer!?
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Provkör med 0,2-0,3 och se så att allt lirar ok och att motorn får köras in lite, sen kan du öka litre till typ 0,5 och prova... och så vidare.. öka små steg i taget, inte kul att rasa motorn bara för att man e laddtryckskåt :)

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Ställbar regulator e bara bra om man vet hur mycket man ska såsa på, men en progressiv laddtrycksstyrd rackare e modellen om man vill köra säkert...

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
318ST:
Du kan ta bort din användarsignatur...
för länken till sidan är kaputt:

"This site has been suspended." står det.. :/=

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Christian L: Hur styr du ditt laddtryck?
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
///Misano: Hur jag styr det? Med orginal wastegate, när jag har så lågt laddtryck som 0,3bar så bör det hålla sig stabilt!?

Om det nu är va du menar?

=)
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Tänkte på hur du gör för att sänka laddtrycket under det som är original för wg klockan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.