|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ska snart starta upp 325an som turbokonverterats! Jag kommer under inkörningen köra med orginal lmm-mätare samt orginalspridare... vad rekomenderas för laddtryck med dessa grejor? typ 0,3 eller 0,5bar?? Skriv gärna om ni har nåt förslag! Tack på förhand=) | |
|
0,3 max, ingen ide att förstöra den |
|
| Se till att den INTE GÅR FÖR SNÅL.Den behöver lite fetare brränsleblandning.Detta misstag gjorde jag med min Alfa turbo brände hål i en kolv,med ofantligt rökmoln som följd.Om du har orginal kolvar(kompförhållande)ökar risen.Lycka till. | |
| Okej! Mina kolvar är svarvade plus att förbränningsrummen är optimerade!! Så kompet blir strax under 8,0/1. Men om jag sätter dit en ställbar bränsletrycksregulator kan man ju feta på lite mer!? | |
|
Provkör med 0,2-0,3 och se så att allt lirar ok och att motorn får köras in lite, sen kan du öka litre till typ 0,5 och prova... och så vidare.. öka små steg i taget, inte kul att rasa motorn bara för att man e laddtryckskåt :) // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
Ställbar regulator e bara bra om man vet hur mycket man ska såsa på, men en progressiv laddtrycksstyrd rackare e modellen om man vill köra säkert... // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
318ST: Du kan ta bort din användarsignatur... för länken till sidan är kaputt: "This site has been suspended." står det.. :/= "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
| Christian L: Hur styr du ditt laddtryck? | |
|
///Misano: Hur jag styr det? Med orginal wastegate, när jag har så lågt laddtryck som 0,3bar så bör det hålla sig stabilt!? Om det nu är va du menar? =) |
|
| Tänkte på hur du gör för att sänka laddtrycket under det som är original för wg klockan? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.