AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
833

Dörrhåndtaket på förarsiden funkar inte.. Hjelp!

Hei!

Mitt dörrhåndtak på förarsidan har slutat fungera.. dörren vil inte oppna (funkar 1 av 10)... men den kan öppnas innifrån från passagersidan! :) Lite jobbigt.. Nån som har en fix? Eller måste jeg åka til BMW..

Kan tillägga at central låset funkar som det skal, dörren blir altså låst upp.

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Riv bort dörrsidan och kika på vad som händer där inne med mekaniken när du lyfter handtaget. Vet inte hur krångligt det är att komma in bakom....har bara gjort det på min E30 där det var enkelt

/Andreas
Bm
73
BmwNike
1969 Dodge Charger RT 440 (Factory Triple Black car!)

M3 E36 95 Röd
Lite halv knepigt att komma åt är det.... Men att ta bort dörr sidan är enkelt: ta en liten mejsel och pilla bort locket som knappen till el speglarna sitter i där innanför sitter en torks skruv som måste lossas. Plasten som sitter runt dörrandtaget på insidan ska sjuvas frammåt vid demontering. I övrigt sitter dörrsidan med clips som man lossar genom att dra rakt ut. Börja i nederkant i överkant är den påhängd på en list. Alltså när alla clips är loss så ska dörrsidan lyftas uppåt, liksom krokas av.

/Niklas.

Åka utan tak e gött!!
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Om du har sidoairbag så glöm för fasen inte den skruven som sitter bakom Airbag-skylten i bakkant på dörrsidan!

Bilder finns på min hemsida hur du får bort dörrsidan:
Länk
Gå in under "nuvarande bilar/z3 -97" så hittar du det där.

/Magnus
..och ta av baterikabeln...
Bm
73
BmwNike
1969 Dodge Charger RT 440 (Factory Triple Black car!)

M3 E36 95 Röd
Ja, det med sidoairbag visste jag inte när jag beskrev, existerar inte på min.

Tack Magnus!

Åka utan tak e gött!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.