|
|
|
|---|---|
|
Fick tillfälle att testa topfarten på E36 316i igår. Nåde utan problem 167km/h, men sen ville den inte mer. Är det här normalt. Har inte varmätare i bilen, så jag såg inte vad för varv den låg på. Kan varvstoppet ha slagit till? Vad ni andra för erfareneheter? --- 316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D | |
Bmw ludde |
Märkte du inte om varvstoppet slog till ? låter lite dåligt att den bara gör 170, ska väl göra 190km/h på pappret ? Bilen: Länk |
|
Nej, det konstiga var att det inte kändes som att varvstoppet slog till. Har iofs. bara råkat ut för det en gång tidigare, men då blev det en markant inbromsning. Det kände jag inte av den här gången och jag hade halva pedalen kvar att ge den. --- 316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D |
|
|
tsssss 167 låter inte snabbt asså... skämt å sido, varvstoppet kan ju inte gått i om du hade 5an i. jag kan inte utväxligen på 316 men så lågt växlad är nog ingen bil med 5 växlar, så det måste varit stark motvird eller nåt annat. MVH // Harris Länk |
|
| Du kan ju knappast ha varvat ur den då... En kompis har en 316 -96 och han kommer upp i 200km/h utan några större problem.. Så det är nog bara ut och test igen! | |
|
Ja, jag antar det. Verkar som sagt lite skummt. --- 316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D |
|
| 195 i mätarfart ska inte vara något problem...om du har tålamod alltså, accelerationen är ju inte precis blixtrande efter 160-170... | |
|
har tuktat upp min i 170-175 med 4 passagerare i bilen och full tank :) så 185 iaf borde inte vara några problem för dig "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
| 195 har jag LÄST är topp.... har inte testat det men jag har kört 170 med min utan problem kändes som jag hade kommit upp till 190 trakten om man hade kämpat lite till... | |
| Den bör göra upp emot 190. Min 318i -93 gör 195. Men kolla så att inte bromsarna ligger till. Det gjorde mina, inte mycket men det gör på sig när det börjar gå trögt. Övervarvningsskyddet stryper inte motorn helt. Min slår till korta stunder så att bilen rycker fram och tillbaka. | |
|
I modellguiden här på autopower läser jag att toppfarten för en 93:a 316i skall vara 191 km/h. Min 318i toppar 195 (ca + med 1 passagerare) och skall toppa 198. Men det kanske inte betyder så mycket, hoppas inte min motor börjar ge sig. :( --- If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL. |
|
|
Jag kan trycka upp min 316 till 200 enligt mätaren utan problem, naturligtvis ensam i bilen. Det är oxå enda gången jag känner av effekten av sportavgassystemet, den är faktiskt märkbart piggare 180-> efter bytet. /Fredrik |
|
| Det går nog bättre om du trampar gaspedalen i botten? | |
|
Testade min i sommras i världens nedförsbacke o raksträcka därefter.. Mätarn visade 195km/h men sen vet man ju inte hur mycke glädje mätare det e.. MIn soetis : Länk |
|
| 188km/h står det i min bok men jag har nosat på 200 sträcket med min compact | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.