AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.626

bygga kabelhärva

finns det några simpla lödhylsor eller liknande man kan köpa någonstans?

Vill inte enbart nypa kablarna i sockerbitar.

je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
ska du skarva kablar alltså?
Jag brukar löda ihop kablarna på frihand o sen krympslang utanpå.

Om du kan tänka dig att dra nytt hela vägen, finns så kallade bosch kontakter att köpa i lösvikt på volvo till bra priser isåfall.
Är den typen som används av bmw till motorelektroniken.

/Per
ok, tackar!

Har inhandlat krympslang från feltema och letat upp lödstativet!

ytterligare en fråga; hur brukar det lösas med alla lösa kablar? Håller en vanlig robotslang för värmen i motorrummet?

je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
svarta räfflade böjbra vprör nu vad de kallas funkar bra tycker jag och de är billiga.
Finns bättre alternativ i stil med krympslang fast utan krympförmågan men de är dyrare vad jag sett iallafall.

/Per
ok, jag funderar också på hur det är lättast att dra kablarna till spridarna. en byglad ström kabel eller en separat kabel till varje spridare. Inte för att det spelar roll men är mest nyfiken på hur andra gör

bera team
fulingbusen, har du fått nått bra svar av nån?sitter och funderar på samma sak nämligen.funderar också på grovleken på +kablarna till spridarna resp jordningen via boxen.
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Ladda ner kopplings-schema på www.haltech.com
Där står det hur tjocka diverse kablar är.

//Ticco

www.ticco.com
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

0,75 är lagom till alla +matningar vare sig det är sprutet eller spridare/tändspolar som skall matas enligt NIRA. Det spelar ingen roll om du skarvar vidare mellan spridare/spolar de får tillräckligt med ström ändå. Har provat att göra så
Resterande kablar till givare och andra signaler är 0,5 kvadrat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.