AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.244

montera alu-pedaler

AKUS
tja ska montera aluminiumpedaler. är de inte risk att man halkar av dem när det är blött å regnigt?? och är det dumt att borra i pedalerna . kan de spricka lr nåt??
Det beror lite på hur pedalerna ser ut.
Jag har gjort egna pedaler till en tidigare bil som jag hade. Jag använde vanlig durkaluminium till dessa pedaler. Det blev väldigt halt om skorna var blöta. Man fick lov att hålla styr på fötterna hela tiden för att inte halka av kopplingspedalen.

Om det är gummiinlägg i pedalerna du har så är det ingen fara för att det ska bli halkigt.

Aluminium spricker inte när du borrar i det.

/Anton
AKUS
okej men jag tänkte på dom "fasta" pedalerna. för jag behöver borra 2 hål till skruv å mutter...
AKUS
okej men jag tänkte på dom "fasta" pedalerna. för jag behöver borra 2 hål till skruv å mutter...
Det är inga problem att borra hål för skruven. Bara borra på!
Men vad menar du med en fastpedal? Kan det var fotstödet som sitter till vänster om pedalstället? Där kopplingsfoten vilar när du inte kopplar ur för växling.

/Anton
AKUS
nä jag menar alltså själva pedalen som sitter från börjar. om man sätter alu-pedalen på den... för de gör man väl??
Jaha ok, då är jag med.
Ja visst kan du borra hål i pedalen som sitter där. Men det är ju lite synd att borra i den om du skulle ångra dig.

Jag gjorde så att jag tog bort den befintliga pedalen och monterade mina egna pedaler på de tomma armarna som blev kvar. Enkelt och smidigt. Men jag vet inte hur det ser ut i din bil, det kanske inte går att ta bort befintlig pedal helt.

/Anton
AKUS
jo visst om man skulle ångra sig. men det gör inte hållfast heten sämre??
jag menar om man kommer i 90 å ser en älg är de ju inte så skoj om pedalen går söner när man trampar hårt å man halkar av....

Skulle bara säg att din bmw 318is är grymt fin!!!
fe
29
fetbmw320
320i, 85
318i, 99
När jag monterade alu pedaler så fäste man dom runt orginalpedalerna, man behövde alltså inte borra utan de spändes fast.
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
jag satte alupedaler, och borrade rakt igenom, två uppe o en nere.. satte alupedalerna på de gamla alltså.
Satt som berget, och va bättre grepp än orig. Inget halkande.

///FrIIk
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Har ett par OMP alu pedaler som jag monterade i somras.. borrade hål i pedalplattan, skruv igenom och dra ihop.. taggiga och fina är dom så man får bra mycket bättre grepp om pedalerna med dom än med gummit finner jag det som. Gummit plockar du givetvis av, om du ångrar dig någon gång så är det bara att skruva av och sen "trä på gummit" igen ;)
Hållfastheten färsämras inte märkbart, plåten är såpass tjock och därtill bockad ett flertal gånger.

AKUS, är du intresserad kan jag skicka dig en bild på mina pedaler.. (helst icq/msn då min mail inom det närmaste är otillgänglig)

---
.. vassast på ön ;)
Länk
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Vi säger såhär istället; du har mail AKUS ;)

---
.. vassast på ön ;)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.