|
|
|
|---|---|
|
Nån aom vet vad tomgångsvarvet ska ligga på en 540 -97a? Ibland har vag en tomgång på ca 800 v/min och ibland ca 500 v/min. Nån som vet vad den ska ligga på? En enstaka gång har det hänt att motorn dog då jag lade i driven. ungefär som att tomgången blev för låg för att orka drivas? Det är för mig ett stooort frågetecken. Bilen har för övrigt gått ca 25 000 mil. //Dicken -nyförälskad bmw glidare- | |
| nånstans runt 7-800 ligger det på våran, visserligen manuell men i neutralt läge borde ju inte det spela nån roll?!?! | |
| Min e34: ca 800 med neutral i och ca 500 med drive i. | |
| Tomgångsvarvet varierar beroende på motorns temperatur och beroende på elförbrukning (ljusen av/på) på min E34 ligger den omkring 600 | |
| Ac'n lägger till ca 100 rpm | |
|
På min -00 ligger tomgången på 500 utan ac, ca 700 med ac. Det borde vara samma på din -97 |
|
|
Min ligger på knappa 400rpm gocreate |
|
|
550 rpm ... ska de va . + 150 vid ac .. |
|
|
När min startar så kan den ha lågt varvtal så att det känns i ratten när servon ska svänga på 235 orna när bilen står stilla. kändes inte alls lika när vinterhjulen va på... men då var det bara 205 or. om jag stänger av ac:n ska varvtalet ligga på ca 550 vid normal temp. tackar //Dicken -nyförälskad bmw glidare- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.