|
|
|
|---|---|
Maxat ut |
Det blåser ur luftnippeln på termostathuset. Ska væl inte vara så mycket luft vid luftning? |
|
Blåser det även vid arbets temp, och när du har fullt med vatten? Om toppen skulle gått på så vis att en vatten kanal är inblandad, så är det enklaste sättet att kolla detta om det rycker mycket och framförallt vit rök från pipan din... Norrlands Mekanikern |
|
|
kolla också om kylar vätskan har fått en "grumlig färg"... Norrlands Mekanikern |
|
Maxat ut |
Okej, nej det ryker inte vitt. Jag kan stå på tomgång utan att den går upp i temp men så fort jag kør så blir slangarna både in och ut från kylare stenhårda. med ett enormt tryck. Vad får man før symptom om vatten pumpen strejkar? |
Maxat ut |
Vætskan ær klar |
|
Mitt råd till dig,lämna in bilen på en felsökning,så får du besked. Håll inte på att experimentera på egen hand,det kan kosta dig mycket mer.Kör inte bilen i onödan,jag tror att topppackningen har gått.Kör du så kan du spräcka toppen också. MVH.MICKI Länk |
|
|
Allt tyder på att du har luft i systemet, och om vatten pumpen inte skulle funka skulle den helt enkelt gå upp i temp direkt och börja koka.. Men jag tycker som ovanstående att du lämnar in den... Norrlands Mekanikern |
|
Maxat ut |
Ja det ær kanske det bæsta men jag har bytit till orginal termostat nu och det verkar funka betydligt bættre. Tror att det ær luften i systemet som gør det. Men vad ær bæsta tænkbara position før bilen vid luftning? I en brant uppførsbacke? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.