AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.778

Skönaste bil att åka?

AKUS
tja då ska man ta upp en ny dum(?) diskussion!!

man pratar mycket om att KÖRA bil. men man åker ju ibland också.
Så vilken är skönast att åka??
Dessa tycker jag:

BMW E39
VOLVO 740 (ja ni läste rätt. sätena är gryyymt sköna!)
Rover 75 (dock för hårda säten)
Jaguar XJ, Audi A8. (antagligen även BMW 7, men har inte åkt någon sådan)
Mercedes S klass är skön att åka i.
Bmw ludde
Någon stor cheva pickup, corvette.
Mercedes E-klass är riktigt sköna att åka i, det vet man efter alla taxiresor på fyllan :)

____
Reach the door with a breath and a scream.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
AMG SL55 med massagestolarna. Grym!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
BMW 7 serie...det är ju sköna bilar...sen Mercedes S klass...underbara bilar...sen kommer Citroën...billiga bilar med bra komfort...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
7-serie E65, särskilt i Lang-version (ja, jag HAR åkt i en!).
Sen hade jag en Lincoln Town Car hyrbil i USA för några år sedan, den var rätt skön oxå. Att åka i alltså.

/// Gunnar E
säger bara, Citroën DS.
VW Phaeton är klart skönast att åka. Ja, skönare än S klass mfl.

Ny bild 28 mars-
Länk
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Röd Express mellan Gbg och Orust. Zetra eller Scania, tror jag.

Två bilar är fler än en..
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Framsätena i en Dodge RAM -89 är mycket sköna att göra långresor i. Annars är väl Volvo S40 riktigt skön också. Vet inte vad det är som gör att våran E32:a inte toppar listan. Tror att sätena är för hårt stoppade på sidorna. Obekväma är de sannerligen inte iaf. Bara att fastslå att det finns bättre...

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
E60 med Komfort stolar.

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Jag gissar på den senaste Maybachen fast jag aldrig åkt den.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Sköna kryssare är stora Citroen,man åker ljudlöst samt fjädringen gör att det känns som bilen flyter fram på vägen...Håller med AKUS att Volvos stolar är grymma att sitta länge i....

Större modeller av Volvo tillhör enligt mig den absoluta gräddan när det gäller åkkomfort. Stolarna är gudomliga. För att BMW skall kunna mäta sig krävs dyr extrautrustning i form av komfortstolar alternativt sportstolar. Originalstolarna i BMW är okej men inte i närheten av Volvos.

En av de mer outhärdliga långfärdsvagnarna är min Alfa Spider. Ringande öron och brutala ryggsmärtor hör till. Fast man får mycket frisk luft och underbar körgkädje istället. Sådant väger upp det mesta.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Åkkomfort är inte bara stolar.... och där stupar Vlovlo m fl, även om man sitter skönt när dom står still.
Fjädrings- och ljudkomfort är minst lika viktiga på långfärd, liksom sådant som klimatsystem och inte minst frihet från krängningar och annat som stör en avslappnad färd. Återigen, BMW E65 (senaste 7-serien alltså) är i topp - jag har gjort en non-stopkörning från Stockholm till Boden (97 mil!) utan att bli det minsta trött. Totalt blev den resan 280 mil på tre dagar, på bland annat urusla nordfinska vägar. INGET jag åkt i kommer i närheten av den totalkomforten, fast jag har ju varken åkt i Phaeton eller Maybach förstås....

;-)

/// Gunnar E.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Vår nya E60 530dA med komfortstolar och sportratt :)

Fick den i fredags :)

Sitter i den varje kväll och leker med alla funktioner :)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Den skönaste bil jag åkt i är nog en fullutrustad BMW 750 ial E38.

MVH Morgan.

Länk
BMW E65 eller E60 med komfortstolar.

Måste dock hålla med om att Nyare Volvo har mycket bra standardstolar, bättre än BMWs standard. Å andra sidan så är BMWs sportstolar mycket bättre än Volvos alla stolar, för att då inte ens nämna BMWs komfortstol :-)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Det beror väl lite på hur man är byggd lång eller kort.tung eller lätt mmJag sitter härligt i min bil med komfortstolar medans min kompis (en mager stackare)klagade hela tiden på att han fick ont i ryggen.Volvo har bra stolar och man sitter skönt men den har inte samma vägkänsla som BMWn.Det samma tycker jag med MB.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.