|
|
|
|---|---|
|
Denna bil är nyimporterad, Ej svenskregistrerad dessutom finns bara en nyckel till bilen. Länk Jag ringde säljaren och frågade om den var registrerad, då sa han nej, sen ringde brorsan efter några dagar och då sa han , "Ja den är rigsitrerad" och igår skickade vi ett mail till honom och han svarar att den ska registreras den 6:a April. Han hade ingen förklaring till varför den hade bara en nyckel dessutom. *suck* | |
|
Tråd finnes redan om samma bil: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Måste vara samma bil som här: Länk Jag skulle aldrig köpa en bil av någon importör, jag vill ha dokumentation på bilen. |
|
| så du kanj inte få dokumentationen av importören? | |
| Annonsören heter Thomas, men pratar man med honom så låter han inte som om han skulle vara någon med Thomas som namn. Att dessa importörer tar in skitbilar hit och sedan fotograferar dessa bilar framför Hus eller Villa för att ge ett familjärt intryck är väl inte så ovanligt. jag skulle inte ens betala 50 tusen för den här bilen. | |
mipa |
Som så ofta sagts - man får vad man betalar för. Bra dokumenterade bilar kostar mer, men är naturligtvis att föredra. Visst det är svårare att kolla historia i Tyskland men saknas bakgrunden är det ju ett enda stort lotteri med taskiga odds... MIP |
|
Dokumentationen man får av någon som säljer bilen innan han ens hunnit regga den brukar inte vara mycket att hurra över. Han vill väl göra en förtjänst, då är det oftast någon hake. Om man åker ner till Tyskland och köper bilen av en vettig handlare eller privatperson kan man kolla upp den där och få en känsla för vad bilen varit med om. Likaså om man köper av en entusiast som haft bilen ett bra tag för eget bruk, efter att han/hon importerat den efter alla konstens regler. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.