|
|
|
|---|---|
bmwdr |
hejsan alla glada bmw ägare!! Jag har tänkt att byta olja i min 318 nu och jag skulle gärna vilja veta hur många liter man ska hälla in den när man har hällt ut all olja dva riktigt olje byte!? Och är det sant att det sänker HC värdet om man bytar till nu olja?? Tacksam för svar!! varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;) |
|
Ofta sjunker HC-värdet när man byter till en bra olja. Har för mig att det är 4 liter i den motorn, men bäst är att knappa in ditt chassinummer här, så får du upp alla volymer du behöver veta: Länk (annars kan du ju kolla i instruktionsboken...!) ;o) Observara att man inte alltid får ur all olja ur motorn och därför bör man inte slå i all olja direkt utan slå i den sista litern etappvis och läsa av oljenivån på oljestickan. Annars finns det risk för att du överfyller motorn och det är inte bra. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
bmwdr |
Tackar så jätte mycket för det fina svaret!! Provar med 4liter! Det var så att mitt avgassystem läckte när jag besiktigade och han sa att det kunde bero på att HC värdet var högt!? Men jag har lagat det nu och tänkte vara på den säkra sidan och tänkte byta ut oljan för säkerhets skull.. Mvh Daniel varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.