AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
478

varvmätaren funkar när det är kallt ute ca 1 mil aldrig annars?

Tjena när det är ca -5 ute och bilen stått över natten funkar varmätaren ca 1 mil sen lägger den helt av.. ekonomi mätaren funkar aldrig hur jag än gör.. har haft upp o kollat mätte upp och ett av dom 2 röda batterierna som sitter där var inge ström i. vad är felet? vad ska jag göra? det är en 1898 svensksåld 520i. Mvh Magnus
Välkommen till forumet.
Du behöver nog byta SI-batterierna, åk o köp 2 nya så ska du se att det fungerar sen. Det är uppladdningsbara battterier o håller inte i evighet.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Du skall byta det batteriet som ger dålig laddning.
När du köper nytt så ska det vara ett som laddar 1,2v.
Tror man kan få tag på sådana på Claes Olsson.

Du kan även söka inlägg med hjälp av [sök inlägg] funktionen på forumet. Finns hur mycket information som helst om detta lilla fel.
tack så mycket för svar.. men vart får jag tag i ett sånt batteri? hur vet jag att det är exakt likadant? Mvh Magnus
Ta bort batterierna och läs av vad det står på dom eller ta med dom till affären/verkstaden. Jag vet ingen speciell affär/verkstad som säljer sådana där DU bor, men det borde väll finnas någon "bilelektriska" eller "Claes Olsson" eller nått i din ort.
men eftersom den funkar när det är kallt över natten osv?? bara när den stått?? har det nått med batteriet att göra då??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.