AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
812

Lacka en vinge!

sp
74
spinkoo
318i-87
Tjao! Tänkte bara höra efter med er ifall jag glömt nåt. Köpte en vinge i röd färg och ska få den till grå! Tänkte följande. Bara som en check innan jag gör massa jobb i onödan.

1. Slipa med våtslip (nån slags sandpapperliknande)
2. Grundfärg (spray)
3. Lack
4. Klarlack

Nåt jag bör göra mer? Tack på förhand!

Några tips får att få det jämt och inte rinnigt och så uppskattas. Tänkte värma vingen när jag lackar den på lacken för jämnare färg, stämmer det? Nåt mer?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Torka den ordentligt med typ t-röd eller liknande så där inte är några "fettfläckar" för då sätter sig inte färgen ordentligt.

Ska du lacka på riktigt eller från burk?
Tror de måste vara mjukgörare i färgen till en vinge då den sviktar och vanlig lack spricker då...?
ic
237
icho
320i, -04
Täknte oxå lacka vingen till sommaren, men hur får man mjukgörare i den om man ska lacka med burk själv? humm.... eller finns det färdig lack för det ändamålet...?
sp
74
spinkoo
318i-87
Gjorde så här!

Slipa vingen noga med sandpapper, på med grundfärg, slipa igen, grundfärg igen. Tog bort alla färgpölar. Sen hårtork så vingne blev varm och så på med lack. Hårtork --> Lack. Hårtork --> Lack. Tre rejäla lager! Sen klarlacken 3-4 lager. Den blev utöver förväntan!! Vet inte hur jag postar bilder dock..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.