AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.805

328 Motorproblem

Sida 2 av 2
hellonasty
vad kostar det i runda slänga att byta lyftarna nån som vet?
ErikNilsson
Minns jag inte helt fel så kostar lyftarna ca 200:-/st och det behövs ju till 24 ventiler så det blir en nätt liten summa + arbetskostnad om man inte fixar det själv. Själv står jag hellre ut med lite tickande än ett jädrans stort hål i plånboken ;)

/Erik
hellonasty
min tickar så det hörs in i bilen... =/ Men inte så mkt utanför faktiskt...
bmwdr
ingen fara!

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
Hellonasty: Min 320 1995 tickar som attan.. ungefär som du säger ;)

Jag har prövat 3st olika oljor men ingen har gett något resultat. Nu funderar jag starkt på att byta till en 325 motor..
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Om lyftarna är lite igensatta av smuts eller liknande så kan en motor "flush" lösa problemet. När jag köpte min 323:a för drygt 2 månader sen så ticka den en 2 skunder när man startade bilen. Efter motor flushen så försvann detta mindre tickande.

Nu ca 800 mil senare så ticker bilen fortfarande inte vid start eller vid körning. Oljan som jag hade i då, rs 10-60, är fortfarande fin. Annars så vill jag minnas i min förre bil med m50 så vart oljan svart aktigt rätt så fort. Men så är det inte på denna.

Kostar 1000 kronor för bara flushen och tillkommer olja + filter, vad det ska kosta får du avgöra själv.

Kan tillägga att min bil har rullat alldelles snart 20 000 mil och är helt "tick" fri.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Om lyftarna är lite igensatta av smuts eller liknande så kan en motor "flush" lösa problemet. När jag köpte min 323:a för drygt 2 månader sen så ticka den en 2 skunder när man startade bilen. Efter motor flushen så försvann detta mindre tickande.

Nu ca 800 mil senare så ticker bilen fortfarande inte vid start eller vid körning. Oljan som jag hade i då, rs 10-60, är fortfarande fin. Annars så vill jag minnas i min förre bil med m50 så vart oljan svart aktigt rätt så fort. Men så är det inte på denna.

Kostar 1000 kronor för bara flushen och tillkommer olja + filter, vad det ska kosta får du avgöra själv.

Kan tillägga att min bil har rullat alldelles snart 20 000 mil och är helt "tick" fri.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.