|
|
|
|---|---|
|
har sökt lite på tomgång..men hittade inget om "vart" man ställer in tomgången....finns det någon skruv någon stans? (323i-84) med en (320i-84) motor...det går inte att få ner tomgången mer vid "gasen" uppe på insuget.. finns det någon annan stans att ändra?? inget legage eller så... ///Dont Force Me i Can Explode | |
| Där jag ringat in Länk | |
|
Vet inte hur det är med BMW´s sexor men det borde väll vara en lite skruv vid luftspjället/tillsatsluftslid någonstans....... Borde inte vara så många skruvar o välja mellan där. |
|
|
aha va det där borta...så det finns en skruv inne i den där?? ska genast ut och kolla in det...tomgången ligger uppe på 2000-2300 ganska jobbigt... ///Dont Force Me i Can Explode |
|
|
jag skröv in den helt men det hände inget alls...inte helelr när jag sköv den ut....ska man köra bilen mycket varm innan? körde bara lite fram å tbx på parkerningen... lite sent på kvällen att gasa på lite=) ///Dont Force Me i Can Explode |
|
svintoleffe |
I värsta fall så kan ju ha tjuvluft, då kan det även bli så att tomgången inte går ner. Bmw-Power MVH Leffe |
|
Är det tjuvluft kan du testa att spraya startspray runt motorn.. ändrar sig tomgången då så har du läckage någonstans. :) --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
mm jag har allt gjort det men hittade ingen stans där det läckte..däröfr jag tycker det e lite mysko.. vart sitter tilluftsliden?? ///Dont Force Me i Can Explode |
|
Reven |
Hej,hardu löstproblemet HampZZ ? för jag har exakt samma problem på min. 2000 varv på tomgång. kanske någon annan vet vad det kan vara? //Mvh jocke |
Reven |
ingen som har någon idé? |
|
jag har iaf fått ner den så den ligger på exakt 2000V mer värkar det inte gå att få ner...varken på tändningen eller tomgången... ///Dont Force Me i Can Explode |
|
|
Om tillsatsluftsliden är dålig så blir felet hög tomg vid varm motor,samtidigt så brukar den vara låg vid kall.Prova att trycka ihop slangen (mellan slid och insuget) om tomgången då blir normal är sliden kaputt.OBS provas vid varm motor. mvh//trucker Länk Länk NY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.