|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om det är någon som vet vad det är förstorlek på högtalarna som sitter vid fötterna fram på E36 CAb är det 5,25 ??? WoX | |
| 5.25 | |
D-diddy |
pvt.Wox. jag såg att du skulle sälja bilen redan, var den inte vad du trodde??? David "The unattainable is invariably attractive" |
| Jo men ska köpa mig en större bil. | |
|
Nån som kan tala om vad det är för storlek på högtalarna bak i en E36 cab? Fram vid fötter är det 5,25 Dörrar är det 4" (+ 2" diskant) Men bak: ?? Övriga tips är välkomna, detta ämne har jag och har alltid haft IG i. Däremot vill jag ha bra ljud. :) /Anders Länk |
|
nikkieb0y |
samma storlek på m3 e36? |
|
Bak i sidopanel alltså. Det sitter en liten 2" (tror jag) samt en som ser ut att vara typ 5,25". Det är 10 st totalt i bilen.. Pratade med BRL igår och killen tyckte jag skulle köra med detta paket. Länk 1 fram och ett bak. Dvs 2x2988:-. Vad säger expertpanelen om det. /Anders Länk |
|
|
Länken verkade inte funka men det är iaf dom som ligger under 5,25-högtalare "MB Quart RCE 213" 2988:- / par. Jag vill helst slippa ta utrymme från det redan lilla lastutrymmet samt bygga egna grejer.. /Anders Länk |
|
Robsarve |
MB quart är bra grejjer, inget snack om den saken. Mycket bra mellanregister, oftast en torr och precis bas och en mycket utmejslad diskant. Min personliga åsikt är att det saknas lite driv i bottnen och att diskanten är för essig, men det är du och dina öron som skall avgöra... Sedan gillar jag inte när man delar vid 4 kHz, det är där öronen är som känsligast, föredrar tvåvägsystem som delar nedåt 2,5 Khz, men det är återigen mina öron... tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Robsarve, Så vad tror du om det som försäljaren föreslog. 2xMB Quart? Eller ska man ha 1 x fram och nåt annat i bak ? Vill som sagt inte trixa med extra bas eller så, om det inte behövs. /Anders Länk |
|
Robsarve |
Det behövs.. men det är ju min smak. Jag hade köpt ett billigare kit bak, gillar du ljudet från MB quart så har de billigare serier som har samma tonalitet, men inte samma detaljering. Ett alternativ är att sätta Focals 5,25" "subbar" i de bakre uttagen för att få lite mer bas, men det blåset bort så fort taket kommer ner... -nej: dyrare kit fram, billigt bak och vill du ha mer så sätt en sub framför stolarna. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Tack för dina synpunkter Erik ! /Anders Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.