|
|
|
|---|---|
|
Tjenare igen! Har tidigare berättat att det ibland knarrar metalliskt från vänster fram däck ibland.. och rätt va det är så låter det som att någonting metalliskt tar emot och då tjuter det ett metalliskt ljud skithögt!.. lite pinsamt att vara mitt i stan bland 10000 människor då =( Jag va och bytte däck och nämde detta för snubben som tog loss däcken.. och då kollade han runt. Det va rent runt bromsarna och inga skåror i skivorna.. så sten va det inte.. Han tog tag i ett av däcken medans bilen va upphissad och gunga däcket upp och ner.. och då klonkade det lite lätt någonstans.. detta klonkande kom även när han gjorde samma sak på andra däcket.. hmmm Någon som har en aning om vad detta kan vara för någonting? | |
|
Ahh glömde säja att när bilen va upphissad så snurrade jag lite på en hjulet. Och då kändes det som att någonting tog emot liiiiiite.. kanske skall vara så? Men någon gång då och då .. så kom ett liiitet liiiitet knarr.. |
|
|
Glappt hjullager?? Hissa upp bilen, greppa hjulet 14.45 och känn om det glappar, glappar det så stundar byte av hjul lager Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
har sökt o sökt.. men måste formulera mina egna frågor för att förstå för det mesta.. är lite lost lixom =) mmm greppa hjullagret?.. Kan någon förklara var dom är heh.. *skäms* Men man måste ju lära sig någon gång =) |
|
|
Sten mellan bromssköld och skiva? Händer ibland på E39. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Nej nej greppa HJULET 14,45 och känn om det glappar.. (verkar det OK, leta elaka stenar som Magnus M säger..) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ok .. hissa däcket och kände 14 - 45 och då glappa det lite och lät lite klonk om det.. Då är det väl hjullagret då =( |
|
|
Jepps... baraatt byta. Är inte så svårt... finns mektips om det på bmwtips.com ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.