|
|
|
|---|---|
|
Min kanske är trasig, då bilen helt plötsligt "dränktes" då man gasar,och dör på tomgång... Men det går att hålla motorn vid liv om man "rappar"(pumpar) upprepat på gasen, som om det var en förgasare med accpump.. Låter det som ett fel på bränsletrycksreggen? Vad annars?? Supertacksam för svar.. | |
|
För att kolla om membranet i regulatorn är trasigt: Ta bort den tunna slangen till regulatorn, det får inte komma någon soppa den vägen. Prova detta när motorn precis har stängts av. FAF |
|
|
Men, låter det som att jag har fel på reggen? med ovanstående beskrivning? Vad kan det annars vara? soppapumpen går... |
|
| Det kan också vara insprutningsventilerna som inte håller tätt. De kan släppa in bränsle trots att bilen är avstängd m.a.o. | |
|
Ok, men de är hela.. Har tryck i bränslesystemet. bilen startar direkt, men dör vid gas eller tomgång |
|
| Har du kollat luftmängdmätaren och spjällägesgivaren? | |
| Nej, har du nåt tips på hur jag kan testa dem? Kan de göra så att bilen beter sig så skumt? | |
| Ja, de kan påverka. Man ska mäta upp dessa med en multimeter. Även temperaturgivaren på termostathuset bör kontrollmätas. Jag ska kolla i min bok hur man mäter. Har glömt det nu. Jag återkommer. | |
|
oki, jättesjysst! Då får jag kolla det också sen... Annars börjar det bli dags att åka till BMW och kolla diagnostest på den, vet nån vad de tar för en sån check? |
|
| Brukar kosta allt från "lite fika bröd" till 500:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.