|
|
|
|---|---|
Ante25 |
har nån handlat via autokatalogen.se.? dom verkar ju ha det mesta där.. |
| autoexperten är nog en av dom bästa tillbehörsfirmorna, och biltema sämst=) | |
|
Hej Ante! Att handla via Autokatalogen.se är mig veterligen i dagsläget endast tillgängligt för företag, det vill säga verkstäder, butiker och så vidare. Givetvis går det dock utmärkt att använda katalogen för att söka efter delar och kontrollera priser och så vidare! De flesta bildelar som finns i Autokatalogen kan du sedan köpa hos AutoExperten! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
Ante25 |
Gå in på www.laitis.se så blir du hänvisad till autokatalogen. och vad jag förstår så kan man även handla online där privat. har själv beställt en ny kylare därifrån få se om den kommer! |
|
Ante, Det var mer än jag visste! Får ta och kolla upp det där på måndag! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
En bra grej som jag upptäckte med autokatalogen är att man får fram rätt mycket data om bilen via chassinummret! (mer än via VIN-decodern som finns på nätet) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nu har jag kollat upp vad som gäller. Ni kan gå in via er lokala Autoexperten/Laitisbutiks hemsida och beställa varorna via Autokatalogen. Varorna levereras då till butiken, för avhämtning. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Kalle, vilket pris är det ut till kund? Är det priset som anges på Autokatalogens hemsida? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Men när jag knappar in mitt regnr. stämmer inte motortypen. Där står att jag skall ha Vanos och det är det ej på min bil... Kan vara bra att veta om jag skall handla prylar. | |
|
Johan B, Ja priset man får upp "Inklusive moms" är rekomenderat cirkapris till slutkonsument! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Ok Kalle! Verkar vara rätt hyffsade priser som ligger något under Mekonomens/BMW:s priser på de flesta delarna (dock är faktiskt BMW billigare på vissa detaljer, så det tål att kollas upp)! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan, Vi ska aldrig vara dyrare än Original, trots att de delar vi (matab) marknadsför alltid håller minst samma kvalité som original eller bättre. I fallet BMW så är det dock stundtals svårt, eftersom BMW håller så pass låga priser på sina reservdelar! Mekonomen är som många av oss redan konstaterat ofta väsentligt dyrare än BMW original. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Men ni har rätt hyggliga priser på Simons och Sachs har jag hört? ;) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
Ante25 |
beställde delarna i söndags och hade delarna i min hand idag (onsdag) det är väl ganska bra. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.