AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
752

Motorn dör på tomgång och vid gas, Skumt problem, hjälp tack!

Efter att bara stängt av motorn i ca 10 min, så när jag startade den igen så gick den ej på tomgång, den startar direkt, men varvar ner och dör, ger jag gas så dör den också, det känns som att den ej får bränsle.
Men, om jag rappar på gaspedalen, pumpar snabbt, då håller den sig vid liv...ungefär som att man pumpar med en förgasares accpump??
Bränslepumpen vid tanken surrar, men den kanske kan gått sönder ändå? Kan detvara bränsletrycksregulatorn som lagt av?
Hjälp mig gärna ni proffs!, har stort behov av bilen nu..
hjälp, tack!
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
På vilken bil?
Re
79
Reodor
740i -96
528i -84
Hade ett liknande fel. För mig var det styrboxen till bränslet (den i handskfacket på en E28 528i) ska leta rätt på en länk bara
Re
79
Reodor
740i -96
528i -84
här kommer lite länkar... (står om ett annat fel jag hade med... men läs igenom allt så kanske det klarnar)

Länk

Länk

Länk

Lycka till!
Re
79
Reodor
740i -96
528i -84
Lite kortfattat tror jag det är styrboxen till insprutningen, anledningen till att den alltid startar snällt (varefter den dör) är att den får soppa genom kallstartsventilen, men inget in i cylindrarna. Köpte en ny sådan styrbox på skroten för 800:-
Det gäller en 525I e34.
Nej, det bör inte vara styrboxen till inspr. för den startar fint och alla spridare "tickar" och öppnar som de ska..

Börjar misstänka soppapumpen i alla fall... nån som vet om bägge pumparna sitter i tanken? Alltså både tryckpumpen och matarpumpen?
Soppapumpen funkade...
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Luftmängdmätaren låter inte helt otroligt.

///Jesper

BMWCS #5494
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.