|
|
|
|---|---|
|
ska köpa ny bil snart och har kikat på 535 eller 735. är nästan lite mer sugen på en 735:a eftersom de är större och lyxigare men hur mycket dyrare är dom egentligen. nån som har någorlunda koll på prisskillnad i försäkring, reservdelar osv? är det nån större skillnad på kvalitet och hållbarhet? och till sist soppaförbrukningen då. enligt modellguiden här så skulle 735:an dra aningen minder än 535:an??? jag får inte det att gå ihop. men iaf vad ligger era verkliga medelförbrukningar på en manuell 735:a? mvh jonas | |
|
och vi talar E34/E32 735or eller E38/E39 735or?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| ursäkta, glömde skriva att det gäller e34/e32 runt årsmodell 90... | |
|
Reservdelar ung lika priser, kvaliten på drivlina är givetvis lika, byggkvalitén är bättre. Försäkringen... ring runt och kolla. Min 735iA-90 drog landsv 1L/milen (lägsta not 0.87) och blandad 1.2-1.3. Hade en 525i-89 före den och det kändes verkligen som att komma till en annan "värld". Inte lika kul och köra som E34:an, men vilken komfort, kvalitétskänsla. Ett tips... leta efter en fin och välskött E32:a, det lönar sig i längden Lycka till Mvh Jocke W |
|
| Det lustiga är väl att man oftast kan betala "mindre" i inköpspris för en lyxig e32 735 än en 535 från samma år, påverkade mitt val i alla fall att man samtidigt fick mer utrustning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.